Jättetrevlig helg :D

I helgen hade jag besök från en nyfunnen vän (från årets hjärtslag). Hon fick se en helt annan del av Halmstad än det spektakel som Hjärtslaget 2009 var.

Förutom att hon fick se mig, iklädda annat än den mintgröna språkoverallen, i min vanliga miljö fick hon även se Östra stranden, staden, MAXI, lokala uteställen och testa på thailändsk hämtmat - i Halmstadstuk.

I fredags var det Mårtenssons, Morfars, och sedan Mårtenssons igen som gällde - innan en kort, nattlig promenix runt stan. Igår blev det plättfrukost, cykeltur/promenad till Östra stranden, thaimat (som räckte till 2,5-måltider per köpt potion!) och sedan hemmaslapp framför TV:n.


Östra stranden

Inatt har jag debatterad finlandssvenkshet på ett forum och jag har, nog, insett att man inte ska prata med folk om språkvetarrelaterat material när folk inte kan skilja på äpplen och päron.

Nu ska jag strax ta och lägga mig :)

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Ni som funderar på att ha Högskolan i Halmstad som ert framtida lärosäte, ni missar väl inte öppet hus 6-7:e mars? D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback