Ondsdagens kår + fredag

I onsdags blev jag ombedd att hoppa in som barvärd på Kåren. Jag hade inte jobbat där sedan någon gång under innan/strax efter sommaren 2008 och tackade självklart ja! Eftersom jag misstänkte att lite rutiner hade ändrats dök jag upp 30 min innan programmet som skulle vara mina barmästare.

Tyvärr var det inte så många som kom till Kåren. De flesta som kom kom sent och var dessutom ordentligt förfestade. 37 gäster fick vi inloggat i entrén och största delen av kvällen tillbringade personalen med varann. Den stora fördelen med kvällens låga gästantal var att jag fick mjukstarta och att jag dessutom kom hem en timma tidigare än jag var van vid.

I fredags blev jag inringd igen - denna gången för kvällens After Work. Vi hade ett gäng med forskare(/professorer?) på skolan som hade bokat in sig för gemytligt umgänge och vi hade fullt sjå med att se till att de fick ett trevligt och strukturerat välkomnande. De verkade ha haft en trevlig kväll när de, en och en, tackade och vinkade "hej då" för kvällen.

Lyckligtvis fick jag en vän (nykter och sysslolös som hon var), som tidigare under kvällen varit gäst, att vilja hoppa in för mig  för att jag skulle kunna göra mina festande kompisar sällskap i stan. Jag hamnade, på något konstigt vänster, på förfest med helt andra personer och sedan bar det av till Moon.

Runt 4-5 på natten stekte jag ihop lite karrékotletter och kokade pasta (vilket måste ses som väldigt lyxig "nattamat") och efter det sov jag väldigt gott :)

Nu bär det av på fest på Bolmens. Jag blev ditbjuden för några veckor sedan och det är dags att respektera inbjudan.

Ha en trevlig kväll!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback