Stockholm -> Göteborg -> Halmstad

STOCKHOLM
08:09


Efter fredagens lägenhetskontraktskrivning och utgång i Stockholm var det lördag morgon och frukost.

Jag hann, innan göterborg, med en snabb lunch med Pressbyrån-korv vid ett kort stopp i Örebro.

GÖTEBORG
16:12-17:30


         "Läppstiftet"                "Femman"              Rulltrappa i "Femman"


Modeshow i Norstan


Finlands konsulat och två stycken glassar; vardera bestående av två kulor med mjukglass topping och bär/choklad.

HALMSTAD

Earth Hour 20:48-21:15

I den annars upplysta stadskärnan hittade jag ett nedsläckt stadsbibliotek och Stora torg var också mörklagt.


Stadsbibliotek och Nissan


Väldigt belysta områden


Väldigt belysta områden 2

Club Moon 1:39-01:49


Baren, vänners väntan på drinkar och en blixtkänslig bloggare (undertecknad)


DJ:n i full flärd

Hoppas att bilderna var trevliga :)


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Robban

Hallå!



Tack för ditt inlägg! Det hjälpte :) Jag står i kö på hfab redan så jag väntar på svar bara!

Tips till ngt annat område där hyran är typ som på Gråstenen? För Gamletull ligger på minst 1000 lappen mer.



Ha de braa! // Robban

Postat av: Tapio

Jag skulle kunna tänka mig att Fartyget (Hertig Knutsgatan 41) som är ett av studentboendena o ligger tvärs över gatan från Nyhem/Gråstenen har liknande hyra som du kollat på. Det du får kolla på är ju dock kvadrat med. De minsta på Nyhem e ju runt 21 o de e närmare 26 på Gamletull.



Fartyget har också 25-26 kvm på minsta men de har lägre hyra än Gamletull och har fria sommarhyror (juni-juli). Tvättstugan bör du dock ta en titt på för jag bodde där ett tag och min var inte super.



Gamletull är ganska "nybyggt", Nyhem är nyare än Fartyget. Sedan om du prioriterar närhet till högskola eller stan är ju en bra faktor att tänka på. Vill du ha längre till stan än skolan är ju Gamletulls hyror onödigt höga ja.



Lycka till!

2009-04-03 @ 09:57:36
Postat av: Anonym

fartget har renoverat tvättstugorna, riktigt fräscht ;)

2009-04-04 @ 21:31:28
Postat av: Tapio

Ok! Jag tackar den anonyme tipsaren för infon :) Med nya tvättstugor är Fartyget ett bra alternativ :D

2009-04-05 @ 04:10:00
Postat av: Limpan

Bor själv i Fartyget, väldigt tyst och lugnt hus (även om det festas en del här). Beror nog på att det är halvmetertjocka väggar så det hörs knappt något.

Finns det lediga lägenheter så sök!

2009-04-21 @ 19:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback