Kåren, (förlorad) torsdag och fredagsringande

I onsdags kväll jobbade jag på Kårpuben. Jag var barvärd för kvällen och skulle alltså peppa, hjälpa och rondera barpersonalen. Vi var rätt få som jobbade under kvällen och det var runt 300 gäster. Trots underbemanning blev det en lyckad kväll för oss - och förhoppningsvis för gästerna :)

Med fullt tryck i barerna och allsång (som hördes upp till klubben när DJ stundtals drog ner volymen till 0 och lät gästerna visa att de kunde låttexten) på dansgolvet måste jag säga att kvällen påminde mig om min första höst på skolan. På den tiden hade vi, i snitt, c:a 450 gäster per onsdag. Mot terminernas start och slut brukar vi dock få stora gästsiffor - speciellt efter Nollningen. I höstas var det ca 1200 gäster på höstens första Kårpubsonsdag :)

Eftersom jag jobbade till c:a kvart i 4 i onsdags natt var jag helt död på torsdag morgon. Egentligen hade jag tänkt följa med på en EU-valskampanj till en gymnasieskola i Varberg 08:30, men det blev till att sova ut i stället. Resten av dagen tog jag mig inte ens ut och jag klädde knappt på mig.

Idag har jag ring runt mellan ambassader, konsulat och valmyndigheter (finska och svenska) för att ta reda på hur, var och om jag kan rösta i EU-parlamentsvalet. Jag är nämliten dubbel medborgare och är därmed ett litet specialfall :) Dessutom fick klämma in ett samtal till min teleoperatör för att se om jag ringde billigast till Finland från min mobil eller min hemtelefon :)

NU ska jag ta och riva igång denna dag.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback