Kåronsdag och 6M-gala!

På onsdagen förtidsröstade jag i Europaparlamentsvalet på Stadsbiblioteket - som bekvämt nog är nästa byggnad från mig. Senare gick jag, och mina ungdomspartister, på en talarkväll, pizzeria vid kajen och tre av oss  pratade sedan politik med några främlingIar vi hamnade i debatt med på väg hem.

Senare på natten/kvällen satt jag hemma och tog itu med att få min lägenhet i ordning. När klockan blev midnatt var jag sugen på att dra till Kåren så jag skyndade iväg :)

Tydligen såg alla till att komma samtidigt, så jag var inte där en minut för tidigt! Stämningen var god och, för ovanlighetens skull, Stora dansgolvet var öppet (medan Klubben och Caféet/Spritbaren var stängda). Efterfesten hamnade på Nyhem och det blev rätt sent.

I torsdags skyndade jag mig till Högskolebiblioteket innan kvällens 6M-gala. Att det var Krisihimmelfärdsdag fanns inte på kartan för mig...men tydligen fanns det på bibliotekspersonalens. Någon boklåning till C-uppsatsen blev inte av.

Från 13 var det personalfest med grillning på Bolmens för alla Kårpubsaktiva och denna fest fortsatte, efter ombyte, på Kåren klockan 18. Finmiddag, galakläder, sånger, efterrätt och prisutdelningar fortsatte sedan till en hejdundrande fest som, för min del, pågick till 4 - inom Kårens väggar. Sedan var det efterfest :)



Jag cyklade lite halvtrött hemåt på min bmx - klädd i slips, kostym och tuppkam - och kom hem runt 17 idag...

Ha en trevlig fredag!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback