Miljonregn och folkfest!

Idag var Postkodlotteriet i Halmstad med GrannYran. Jag trodde först att den svävande helikopter, som sågs över centrum, var någon slags spanings-/räddningshelikopter. Efter att ha fotat/filmat den ett tag begav jag mig in till Stora Torg... (Eftersom detta var ett publikt event, innehöll kändisar och kommer att sändas på TV är jag lite friare med detta här med att visa ansikten.)


Helikoptern, en jumbotron och TV:s kamera (som slog min med hästlängder).


Charlotte Perrelli, Rickard Sjöberg och den vinnande postkoden.


Poskodpotten, Magdalena Graaf och det slutliga konfettiregnet.


Scenen genom konfettin, TV-helikopterns jubelfilmande och eventpostern.

Hela vinsten för postnumret 302 48 var 60,1 miljoner medan de som bodde på den vinnande postkoden fick dela på potten på över 39 miljoner. Vinstsummorna jag fick fotat pendlade mellan 235 120 kronor - som en tjej vann som hade varit lotterist i 1 månad - och 3 218 373 kronor - som gick till en mormor som hade 4 lotter. Den sistnämnda mormoderns ena son och ett barnbarn vann med en respektive två lotter vardera. Barnbarnet ropade till arbetskamraterna att han skulle ta ledigt imorgon och att han skulle köpa "ett par kalla" när spektaklet var över.

En tant sa att hon var van vid att vinna nu, eftersom hennes son vann på en miljon på Lotto en månad innan, medan en annan kvinna berättade att hennes man hade börjat öppna bildörren för henne efter att hon berättade för honom att hon hade postkodlott och dessutom hade vunnit. Dessa båda damer tävlar om en förstaplats om vem som blir min favoritvinnare :)

Ha det bäst gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Alla bilder är tagna av mig och var ett axplock av 238 foton och filmsnuttar D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback