Super bowl är runt hörnet

Hejsan,

ja som titeln säger så är Super Bowl runt hörnet- ett evenemang som höll på att gå mig förbi totalt. Jag har mitt första test imorgon så om jag inte hade gått in på internet idag så hade jag antagligen totalt missat att idag är "the day". Men som tur var så loggade jag in mig på nätet och där stod det i stora bokstäver... och vips så gick mina söndagsplaner upp i rök. Det tog knappt en sekund. Har istället för att plugga idag suttit och funderat på vart man kan gå och se Super Bowl... man vill ju ha hela känslan så försökte komma på vart den närmast storbildstvn fanns- kom på att det finns en här nere i en av restaurangerna i huset, så det blir nog att jag sitter där. Vänligen notera- att komma fram till detta tog hela dagen. Ibland tror jag tankeprocessen helt enkelt går i strejk för att den inte vill koncentrera sig på viktigare saker, som min tenta i Society and Family (SOC 224) imorgon. Men måste erkänna att lite plugg in i mellan har jag fått in, mellan tankar på Super Bowl, surfande påEbay och allmän lathet.

Så vad mer har hänt sedan sist? Hmm... jag har inte gjort så hysteriskt mkt tror jag, har umgåtts med mina vänner och haft det allmänt trevligt. Vi upptäckte igår kväll fenomenet Late Nite på Student Center- massa gratis grejjer och gratis mat. Det var som att vara på barnkalas igen. Igår hade de Mardi Gras tema och man fick göra sina egna ansiktsmasker, äta Gumbo (blä och usch va äckligt det var) , leka massa lekar och tävla om olika onödiga saker. Det var skoj, som sagt, man fick vara barn på nytt för en kväll. Jag kom därifrån med en mask i cerise-lila med "ädelstenar" och en rosa fjäder. Vann mig även en blinkande "boll" och en studsboll plus 2 st Pixy stix.

Tillbaka efter att ha varit nere och kollat på Super Bowl

Jag tyckte inte om Super Bowl, det var 2 minuters spel och sedan 5 minuters reklam...och så höll det på. Det som var roligast var ju att titta på folket som var runt omkring. Tycker inte heller att amerikansk fotboll är nån vidare "cool" sport. Kanske beror detta på att jag inte har nått som helst intresse i sporten eller så beror det på att, efter ett och ett halvt år i London, ha sett på tok för mycket rugy och sedan efter även ha skådat Aussie Footy på sportens hemmaplan så verkar amerikansk fotboll vara rena "walk in the park". De har ju skydd o grejjer på sig- inga riktiga män där inte.
Och till den här "half time show" som alla pratar om, en äldre herre med långt hår... vet då inte om jag hellre hade sett Justin Timberlake dra av bh:n på Janet Jackson igen.

Nej nu måste jag återgå till mitt pluggande.

Ha det gott!

Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0