Sista natten i USA

Hejsan,

gör ett kort litet gästspel här såhär på min sista natt i the US of A. Sitter på Comfort Inn vid JFK airport i New York City och imorgon vid 20-tiden far jag hem mot Sverige med ett litet stopp på Island. Skall bli skönt att komma hem till Sverige igen, Amerika är lite för galet för mig.

Folket är lite för trångsynta för min smak, urvalet av skingrade åsikter är lite för smalt och.. ja det är helt enkelt inte min cup of tea. Men nu har jag fått uppleva det, och känner mig så mkt rikare av denna erfarenheten. Att se smalltown America- genom Muncie var spännande och man lärde sig mycket om både sig själv och världen omkring en. Sedan har jag sett otroligt mycket på min road trip längs östkusten. Vi startade i Savannah, Georgia, fortsatte ner mot Florida där vi besökte Orlando, Miami och the Keys. The Keys rekommenderas verkligen, ett litet försmak av paradiset. Efter FL åkte vi norrut  St. Augustine och Charleston. Charleston kan jag verkligen rekommendera, jättefin stad med mysig marknad och fin arkitektur, St Augustine var väl ungefär lika intressant som Kungälv, de har en fästning och en godisfabrik men inte nå mer än det ;) (förlåt alla K-älvs bor).
Efter den södra östkusten bar det av mot Washington D.C där vi skådade Vit Huset och gick på The Library of Congress, en otroligt vacker byggnad som jag hade missat om jag inte åkt med amerikanare tror jag. Vidare bar det mot Baltimore, Maryland därt vi gick på baseball match mellan hemmalaget Orioles och The New York Yankees. Det var spännande men också trist- är inget baseball fan. Philadelphia väntade därnäst på listan där vi stannade för att äta Philly Cheese Steak- en baguette med stekt kött och ost... inget att hänga i julgranen men tydligen är den världsberömd. Därnäst kom New York City, en stad med tok mkt att erbjuda, för mkt för de få dagarna som vi fick där. Hann iallafall se Frihetsgudinnan och Empire State Building (på avstånd) och vi gick även på Shakespeare in the Park där tjejen som spelar Claire i Six Feet Under spelade Ophelia.

Nu sitter jag som sagt på Comfort Inn och ugglar. Flyget går inte förrän imorgon och jag blir sittandes här tills dess... skall vila upp mig- blir en lång flyresa hem.

Tack och hej för mig!

Hälsningar Angélica

Kommentarer
Postat av: halmstadforum.se

Vill du att din blogg skall synas mer och dessutom ha chansen att vinna feta priser? Se då till att registrera en användare på Halmstadforum.se. Den bloggare som varje månad drar flest besökare till hemsidan kommer att belönas med en plats på förstasidan och ett pris. Låter detta bra? Tveka inte! Registrera dig nu!!!!



PS. Vi kommer även utse Halmstads bästa Bloggare, vinnaren tilldelas ett skriftligt bevis. Det är något att hänga på väggen de!! DS.



Halmstadforum.se // Ryktet går – Häng med

2008-12-08 @ 14:55:07
URL: http://halmstadforum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0