Spring break runt hörnet

Hejsan alla,

skall väl se om jag kan skriva detta inlägg och INTE få kommentarer av folk om att jag skriver fel eller använder fel ord. För er som ändå kan hitta fel i min text, håll det för er själva, eller ta ut det på någon annan för jag vill inte höra om det. Jag skriver i denna blogg för skojs skull och har inte lust att höra på folk som klagar på att jag inte skriver bra- läs inte då!

Nog med utskällning för denna gången. Men suck man blir så trött på folk som bara klagar...

Som titeln visar så är spring break runt hörnet och hela BSU kommer att tömmas på folk- de flesta jag har pratat med skall antingen hem eller till Panama City. Själv skall jag och min roomie och med-svensk Elisabeth till Chicago i 5 dagar. Vi skall få sjuss av Katy, en tjej i Elisabeths drawing klass som bor i staden med det vackra och otroligt svåruttalade namnet Mishawaka här i Indiana. Därifrån kan man ta tåget för $ 10. Betydligt billigare än det alternativet vi hade innan som innebar en taxi resa till Indianapolis för ca $ 180 + sedan en tågresa till Chicago för $18 /pers. Så vi är evigt tacksamma till Katy som kör oss till South Bend Airport där tåget går från.

I Chicago skall vi bo på hostel (vandrarhem) vid Lincoln Park. Vi hade tänkt at hinna med så mycket som möjligt när vi väl kommit utanför Muncie så dagarna kommer vara fullspäckade med museum, akvarium, zoo och shopping. Fick tips från en vän i London att vi bara "måste" åka upp i Hancock tower och ta oss en drink. Tydligen är detta vyn man får därifrån =) We like it!
image50
Vi skall ju som sagt bo på vandrarhem- jag ber att det skall vara rent och utan insektsprobelm- för finns det insekter så flyr jag =( Huvva!!!

Egentligen hade vi planerat att fara till San Francisco på spring break men vi ändrade oss- vet väl egentligen inte varför vi ändrade oss.. men det gjorde vi iallafall och än så länge så ångrar vi oss inte. Men att åka till Panama City hade ju inte vart helt fel- där är det sol och värme och massa fest... fast jag vet då inte om jag hade klarat av att festa i en vecka- men vissa gör ju det, so go for it if that's your cup of tea!

Efter spring break väntar tenta i social psychology och sedan en hel rad med inlämningar av diverse uppsatser och projekt. Det är något som jag inte tycker om med att plugga i USA (och i övrigt med för den delen), alla grejjer man måste göra. Hade det inte vart enklare att bara hoppas på att man fattar o leva med det? Nej kanske inte, men ändå. Allt behöver ju inte ligga inom loppet av 2 veckor- har ingen hört om spridning?

Jo, för att åter igen tala om ev resemål för spring break så har jag även träffat folk (mest internationella studenter) som skall till följande platser:
- Las Vegas, NV
- New York, NY
- Columbus, OH
- runt om i Florida
- Mexico
- Tyskland (mina amerikanska vänner i North Carolina har tagit sig en tur till Tyskland)
- San Francisco, CA
- Los Angeles, CA

Och som ni vet så skall jag och Elisabeth till Chicago. Det kommer bli så skoj, hoppas vi. Ny stad, ny stat, ny luft, ny ork =) Svenskar i Chicago- hur kommer dettta gå? Dock verkar Chicago vara ruskigt bekanta med svenskar redan som det är- de har till och med ett svenskområde som heter Andersonville. På Swedish American Museum Center's hemsida (http://www.samac.org/index1.html) så står det att man i Andersonville firar alla de svenska helgdagarna. Tror inte vi är där under någon speciell helgdag, lite synd, hade vart så skoj att uppleva en svensk helgdag firad tillsammans med AMERIKANER på svensk/amerikanskt vis. Sedan skall vi såklart till IKEA i Chicago. Min kompis Lina som jag gick tillsammans med i gymnasiet ,jobber som au pair i Lemont, IL ( liten bit utanför C) och hon bor inte så långt från ett av det två IKEA som ligger i Chicago området, så hon skall ta oss dit och låta oss frossa i köttbullar och brunsås. MUMS!  Man saknar svensk mat från och till.
                                             image51

Nu har jag skrivit i en evighet.

Ha det gott.
Kram Angelica

(på Walmart tog man fram påsk-grejjerna dagen efter Alla Hjärtans dag)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas att du får det härligt i Chicago!

2008-03-14 @ 15:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0