Busy weekend

Hej alla glada, |

hoppa satt vadret ar battre hos er idag an vad det ar har i Muncie, Regnet kommer ner i en standig stril och hur man an bar sig at sa blir man vat... ha ha det rimmade ju till och med.

Idag ar det fredag och framfor mig har jag en lang helg av plugg plugg och plugg. Har tva tentor pa InQuisit nasta vecka, plus att jag maste skriva en uppsats pa 8 sidor om Elisabeth for Comm 290. Uppsatsen skall handla om kulturella skillnader mellan henne och mig, i uppvaxt, i tankesatt inkl. eventuella stereotyper och fordommar vi har som skiljer sig fran varandra. Det skall bli skoj :)

Annars sa hander inte sa mycket faktiskt, eller vad ar det jag sager, imorgon ar det riktigt party pa campus. Det ar McKinley Mile, en cykeltavling for valgorenhet som kommer ga runt campus och i samband med detta sa annordnas hot dog eating contest och de kommer ha massa lekar och aktiviteter pa grasmattan utanfor min dorm. Jag sa tll Elisabeh igar att jag funderar pa att stalla upp i hot dog eating contest, jag tror aldrig jag sett nan skratta sa mycket forrut. Hon fragade hur manga korvar jag skulle ata... efter lite eftertanke svarade jag helt sansat "jag tror jag skulle kunna fa ner 4". Sedan bras jag ut i skratt- 4 hot dogs kommer inte ta mig langt i tavlingen. Sedan forestallde vi oss hur jag satt dar vi bordet med ett gang glufsare som malde i sig sina korvar medans jag satt dar och vinkade till publiken! Jag tror jag avstar fran att stalla upp.

Idag skulle egentligen Barack Obama kommit till Muncie, men pg.a omstandigheter sa var han tvungen att skjuta upp sitt besok till fredag nasta veckan. Fredag nasta vecka ar dock arsdagen av mordet pa Martin Luther King och den dag da Robert Kennedy var pa besok i Muncie och fick ge beskedet till allmanheten att MLK blivit skjuten. Sa det kommer nog vara en speciell dag och utan tvekan kommer ju Barack spela pa det... Men allt ar val fair in love and war antar jag.

Nu skall jag ga upp till andra vaingen pa biblioteket och plugga Social Psykologi.

Ha en bra forsta helg i April. Jag skall forsoka jobba pa, for nu ar det inte langt kvar tills det bar av soderut tll North Caroliina och sedan langs ostkusten forst ner mot Florida och sedan upp mot NYC!!!

Ha det gott.

Halsningar Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0