H.C part 2

Hejsan,

nu har jag då även sett Hillary Clinton live och i egen hög person. Det bev så att jag faktiskt tog mig dit tillsammans med Elisabeth och hennes friendship family/person Karen. Men innan vi fick gå in och se Hillary fick vi stå i snålblåsten och kylan i en kö som utan tvekan var 500 m lång. Och innan vi fick gå in på Muncie Central High School så fick vi gå igenom en säkerhetskontoll- precis sådan man får gå igenom på flygplatsen. De letade igenom våra väskor och man fick ta fram kameran så att de kunde se att man inte hade en atrapp som man skulle smälla av där inne. Och såklart, även om inte metalldetektorn pep när jag gick igenom den, så blev jag undersökt med en sådandär pinne som de drar uterfter kroppen på en... ibland undrar jag om de gör det för att jag är "svart"!!?

Iallafall vi fick oss relativt bra platser och efter en ca 40 minuters försening steg då Hillary upp på scenen till folkets jubel. Hon var iklädd en gul kavaj och svarta byxor. Hon hade mycket vettigt att säga, men som Karen påpekade så är det ju en sak att stå och säga det och en helt annan sak när/om hon kommer upp till Vita Huset att genomföra det, inte bara för att hon kanske bara talar tomma ord ibland utan att hon faktiskt också måste ha senaten med sig i ryggen för att få nått gjort överhuvudtaget.
Men det var vid ett par tillfällen som jag vände mig till Elisabeth och viskade "what?" under tiden Hillary talade. Ett av tillfällena var när hon pratade om att USA måste tillverkar sina egna stridsvapen och inte låta de företag som bygger vapnena att flytta utomlands för billigare tillverkning. Då sa jag till Elisabeth "vore det inte bättre om de satsade på fred istället för på krig?". Sedan sa hon också en sak som upprörde mig mycket, även om detta nu inte tas in context utan out of context så sa hon "You will not see me holding hands with the Saudi's". Till detta ställde sig hela salen upp och klappade och visslade. Hmm...

Ja ja, det var iallafall spännande att se en president-kandidat i verkligenheten och om hon nu blir USA's nästa president så kommer jag kunna skryta med att jag sett en amerikansk president i verkligheten.
Hörde även rykten om att Obama skulle komma till Muncie om inte så länge. Hans folk har redan öppnat ett kontor i "the village" som ligger på Campus och ryktena går att han kommer komma hit och tala till folket. Då har Karen lovat att ta med oss dit och att vi skall försöka vara där lite tidigare så att vi får lite bättre platser.

Ha en trevlig helg!

Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0