Sista final imorgon

Hejsan,

nu var det et tag sedan jag sist skrev. Så vad har egentligen hänt sen dess?
Rebecca var här ett par dagar och det var mycket trevligt med besök från Sverige. Guidade henne runt campus ett par gånger, åt god mat på Scotty's (tack HH) och tog en iste i solskenet :)

Just nu är jag inne i final exam week-- det känns drygt och jag vet helt ärligt inte hur jag skall få in mer information om  ART (Assisted Reproduction Technology), the American foster care system, wealth and poverty in America och Gud vet va mer... Det är mina sista tenta imorgon,  sedan gäller det att packa ner det lilla som inte redan packats ner innan det blir avskedsfest på kvällen. Leena, Moe, Yui, Elisabeth och jag som det ser ut nu.. Men jag tror nog Kimbra dyker upp hon med och kanske Yuki, vi kommer vara ett tappert gäng. Sedan på fredag så skall vi försöka städa av rummet för är det inte städat så får vi betala en fee på $50 när vi checkar ut på lördag. Lite väl mycket pengar för att inte ha städat rummet tyckter vi och städar därför av det.

För att summera denna tid på Ball State så låt mig säga såhär: crap hittar inte den lilla listan jag skulle skriva av...  och det får bli en make-shift lista.

- det finns en naken dam i biblioteket
- det står en bebis i fontänen och dinglar med en groda
- det finns en sjuhelsikes massa änder i dammen
- bussen till Walmart/Mall är en lifesaver
- Woodworth är det bästa stället att äta på på campus
- Shively borde byta matta i hallen
- Scramble lights är fantastiskt men också livsfarligt
- vet man inte vad man skall göra på en lördag så går man på Late Nite - gratis
- man kan låna filmer och tv-serier på biblioteket - gratis
- campus är såpass litet att man kan gå mellan lektionssalarna så länge man har ca 10 minuter på sig - annars finns the shuttle
- gratis bio på fredagar
- gratis konserter och teater i Emmens, Sursa och Pruis Hall
- man är aldrig ensam i Shivlely, alltid ränner det omkring nån i korridoren
- man behöver inte gå till post office för frimärken, de finns på 4th floor - ej gratis
- -----

Ja, nu är min hjärna tom, både på mer idéer för listan och på ART och the foster care system- crap!!!

Ha det gott alla! På lördag drar jag till North Carolina, sedan mot Florida och i runt 24e maj beger vi oss mot New York City! Hem till sverige blir det 1 Juni.

Det har vart skoj att blogga för er alla och jag hoppas ni har vart nöjda med mitt bloggande. Kanske jag gästspelar nån gång under min resa längs östkusten, man vet aldrig.

Annars så är det tack och hej för mig!

Avskedskram från Angélica


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,
Hitta precis din blogg och det har varit kul att läsa den,,jag åker själv till BSU i höst och ska vara där i ett helt läsår..
Tänkte bara kolla om jag kunde få din mail adress och om jag kunde höra av mig om jag hade några frågor..

//Mia
[email protected]

2008-05-03 @ 10:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0