Mellandagsrea

I måndags fick jag besök från norr, vi kan kalla honom Paolo. I alla fall så kom han hit för att träffa mig, men även få se storstaden och shoppa lite.


Jag har faktiskt inte haft tid att kolla in mellandagsrean någonting alls. Så jag och Paolo gjorde en kort runda på stan. Vi var på NK, Åhléns, SOUK och Weekday. För Paolo blev det några kalsonger på Åhléns, men jag hittade tyvärr inget. Jag måste erkänna att jag inte riktigt känner igen mig själv. Jag är en shoppaholic ända in i ryggmärgen vanligtvis, men nu kunde jag varken hitta ro eller motivation till att shoppa. Det känns som att jag redan har allt, och snart klarar inte mina två små garderober i Halmstad mer. Dessutom så kommer det alltid många oväntade utgifter när man lever allena. Cykeln kan bli snodd, man måste betala lite mer än vad man tänkt sig för att åka till Åre, någon fyller år etcetera. Därför har jag valt att hålla lite på besparingarna.


Igår, tisdags, passade jag på att visa Paolo min del av Stockholm, nämligen Enebyberg och dess kringorter. Tro det eller ej, men Enebyberg och Danderyd har många fina saker att bjuda på. Kalla mig lillgammal, men jag tycker faktiskt att det är jättekul att kolla in de stora husen i Djursholm. Där finns allt från små slott till enorma fjällstugor i alpstil.


Denna dag var jag även på utkik efter ett nytt skidset. Jag var på Stadium, SOS, North Face och Naturkompaniet och kan därefter konstatera att det är hur tråkigt somhelst att shoppa skidkläder. Allt är i princip i samma färg, och jag har turen att passa i det mesta och är inte speciellt kinkig när det gäller material, märke eller hur den "känns", därför blir det ännu svårare att välja. Tillslut stod det i alla fall mellan ett skidset från Everest (Stadiums egna märke) och ett skidset från SOS. Båda var med rosa byxor och en jacka i svart/mörkgrönt. Efter lite rådslagning med min mor kom vi fram till att köpa setet från SOS. Setet från Everest var fint, men hur många kommer jag inte se med samma i Sveriges backar? Då föredrar jag hellre att vara lite mer unik.
skidsetet som gick bort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback