Min julafton

God fortsättning!

Hoppas alla har haft en mysig jul med mycket mat och fina klappar!


Min julafton var lugn och mysig med lilla familjen. Min mamma har verkligen satsat hårt på julpyntet i år och köpt massa nya julblommor och dekorationer. Så det fanns gott om rött, vitt, hyacinter, amaryllis och julstjärnor i hela huset.


Mormor med särbo kom runt tvåtiden. Nu när man inte bor hemma längre träffar jag inte min mormor lika mycket som jag brukar, så nu är det lite extra roligt att träffa henne. Trots sina 82 levnadsår är hon riktigt skön och har en bra livsinställning. Som vanligt hade hon med sig julbordets favoriter - revbensspjäll med en fantastisk god marinad, samt sillsallad och Janssons frestelse. De två senare rätterna är inget jag äter, men det hör ju till.


I år hade vi varken skinka eller kalkon. Vi kör inte så jättehårt på traditioner i vår familj, utan har mer det vi gillar på julbordet. Dessutom är min mamma någon slags vegan (fast hon äter viltkött, fisk och yoghurt). Så det blev en mer nyttig julbuffé som serverades hos familjen Jäfvert.


Vi åt länge och väl, sedan tog jag på mig tomteluvan och delade ut julklapparna! Fick många fina presenter. Bland annat ett löfte om ett nytt skidset, mycket bra eftersom jag ska till Ramundbergen, Åre (med skolan under studentveckan) och Jackson Hole i Rocky mountains, USA i januari-mars. Så det kommer verkligen väl till pass. Sedan fick jag lite smågrejer och pengar, så budgeten klarar sig även i december.


Vid 8-tiden kom mina styvsyskon, Martin och Andrea som är ett år yngre och äldre än mig. Dem träffar jag ännu mer sällan än min mormor, så det var ju ännu roligare att träffa dem! De livade verkligen upp stämningen i alla fall och det blev många rim när de skulle få sina klappar.


Vid 10-tiden var min julafton slut och jag satt och streamade några nya The Hills avsnitt på datorn. Jag vet, den serien är helt hjärndöd, men ibland behöver man sådant också, och jag är ju en sucker för drama!

god jul

Klart slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback