Helgen

Hej hopp! Vinterna börjar sakta komma till Halmstad. Vi har inte fått någon snö än (som resten av Sverige?), men det känns som det är minusgrader dygnet runt och de före detta vattenpölarna har nu förvandlats till små isbanor. Fortfarande kan man cykla dock, även om Rutan häromdagen gjorde en liten vurpa med sitt transportmedel och min cykel har fått punka, men c'est la vie....


Helgen har varit rätt så lugn. I fredags var vi några tjejer i klassen som drog till Morfars och drack lite vin (eller cola) och tittade på ett live-band som spelade. Trevligt initiativ att styra upp något på en fredag. Annars är lördagarna i Halmstad den stora utgångsdagen.


Lördagen började med yoga och därefter allmänt slappande. Ibland förstår man inte riktigt vad man gör om dagarna. Har en del måsten som jag verkligen borde ta tag i, men som jag tidigare sagt är jag lat, skulle verkligen behöva någon som coachade mig till att vara lite mer effektiv ibland....


På kvällen hade vi lite förfest hos två tjejer i klassen. De delar på en tvåa i stan och deras lägenhet kändes verkligen gigantisk jämfört med min eller Rutans! Hela fem garderober, och ett kök lika stort som min lägenhet. Snacka om att man blev sugen på att kolla runt lite! Samtidigt så innebär ju en större lägenhet mycket högre kostnader....

Vi fortsatte i alla fall till Morfars igen. Morfars är verkligen ett jättemysigt ställe och jag gillar verkligen deras inredning (tänk lite 70-tal, tegel, vintage). Nackdelen är dock att det blir ohyggligt varmt där inne när det börjar bli bra med folk! Detta gör att det nästan blir en plåga att dansa och man blir lite slö. Morfars kanske tjänar på att folk blir törstiga, men om jag vore ägare till Morfars skulle jag definitivt investera i en AC- anläggning.


Idag har det mest varit mat och tv, pratat med lite kompisar och bytt erfarenheter. Ibland får man nästan en liten chock över att man börjar bli "vuxen". Det känns som jag aldrig kommer bli äldre än 18 år, i alla fall i sinnet.


Hoppas du haft en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Mor

Hej loppan!

Mamsen här, trevligt att läsa din blogg! Har köpt en pepparkaka med ditt namn på på julmarknaden i lördags.

Hur går det med snickare, hittar du ngn bra som hjälper dig?



Kram Mami

2008-12-04 @ 11:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback