Snö och plugg!

Idag runt 11-tiden fick vi äntligen se snö i Halmstad! Det snöade inte länge, kanske bara en timme eller så, men den är fortfarande. Tydligen var det - 12Co inatt!


När jag tänkte efter idag så är det faktiskt exakt 4 dagar och 2 dagar kvar till julafton! Har inte haft någon julkänsla alls förens jag var hemma förra helgen. Då började det snöa och hela familjen var samlad på brunch. Två viktiga faktorer för julkänsla. När jag och Rutan var nere på stan idag så såg man att julpyntningen av Halmstad börjat. Träden på vardera sida om Nissan är klädda i stora lampor och träden längds med Nissan är upplysta underifrån. Halmstad må vara en sommarstad, men har också stor "julmyskänsla".


Vi har fått två stora uppgifter i skolan nu. I E-handel och Internetmarknadsföring ska vi skriva en 15 sidig rapport inom området IT plus marknadsföring. Det var länge sedan jag skrev en sådan maffig rapport då man refererar och gör källförteckningar och liknande. Mycket pill med sådana texter. Sedan i konsumentbeteende ska vi göra en marknadsundersökning och skriva en rapport om våra resultat. I konsumentbeteende har vi valt att undersöka mellanstadieelevers matvanor. Vi ska ut i några skolor här i Halmstad och låta eleverna fylla i enkäter. Största hindret på den uppgiften har varit att få tag i alla skolor så att vi vet när vi kan komma med enkäterna. Dessutom ska rapporten vara på engelska eftersom vår lärare inom den delen i ämnet är från Brasilien. Stress! Samtidigt har vi inga tentor förens efter årsskiftet, och de är lite mindre än de tidigare. Så det är skönt. Allt brukar ju lösa sig tillslut, eller?


Kommentarer
Postat av: Student

Hur går det med inredningen i din lgh? Klar?

2008-11-25 @ 00:26:46
Postat av: Emilie

nja, väntar fortfarande på någon som kan borra så ja kan sätta upp hyllor å lampa...men annars är det väl rätt så klart tycker jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback