En helg hemma

Tillbaka i Halmstad kan jag blicka tillbaka på en effektiv helg i Stockholm! Även om jag inte varit borta länge och haft fullt upp hela tiden har tankarna ändå, då och då förts hem och till familj och vänner! Också till min egna riktiga säng ( sover ju fortfarande på 2 madrasser, men denna vecka ska det banne mig hända grejer med min lägenhet!) samt mammas kokkonst.


Anledningen till att jag åkte hem just denna helg var egentligen för att gå på personalfest med mitt förra jobb. Denna tillställning tog plats på en båt som gjorde en 5 timmars färd runt i Stockholms skärgård. Innan det stod Vd:n och Charlotte Perrelli för underhållningen. Mat fanns det också mycket av, svensk buffé med äppelpaj till efterrätt, maxade så mycket som möjligt med mina bordsherrar tills jag inte kunde få ner en köttbulle till.


Sedan var det dans, och det är alltid lika roligt att se vuxna (35-55) ta ut svängarna på dansgolvet och bete sig som tonåringar igen. Jag antar att det inte är lika ofta de får gå på fest längre....


Samtidigt kunde jag inte undgå att undra på vad resten av klassen hade för sig i Halmstad. Detta var ju trots allt första helgen utan tvåornas beskydd. Efter lite korrespondens med Rutan fick jag reda på att Moon, en fika på stan och lite träning hade avverkats! Hoppas jag får lika kul nästa helg, för med dessa tågpriser blir nog mina hemresor inte alltför många!


/emilie


PS. Efter mycket om och men har jag äntligen fått Internet till min lägenhet, vilken befrielse!


Kommentarer
Postat av: mr. cordon bleu

O ja blev inte bjuden på den personalfesten :-|

Synen av festande ingenjörer i medelåldern måste ha vart otroligt rolig.



Ta't lugnt i Halmstad dude.

Ses nästa sommar.

2008-09-14 @ 21:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback