En tripp till Ikea och Hawaii.

Dagarna lunkar på som vanligt här i Halmstad. Samtidigt är ingen dag den andra lik och jag har inte riktigt kommit in i någon rutin här än. Men, vägen till ett vardagsliv i Halmstad är definitivt kortare nu. Jag har skaffat träningskort på Sats, som ligger typ 200 meter från min dörr. Det finns inga ursäkter att inte träna längre, så nu kommer jag ha två nya goda vanor i veckan!

En viktig komponent till att känna sig hemma på ett nytt ställe är att trivas i sin bostad. Vilket jag inte gör för tillfället, och det är inte på grund av Nyhem, utan min egen lathet. Nu har jag gjort något åt det, äntligen! I fredags tog jag, Rutan och Marcus bilen till Ikea vid Väla och shoppade loss. Jag älskar Ikea! Och imorgon kommer alla mina stora grejer; soffan, bokhyllan, spegeln och sängen!


En annan höjdpunkt denna vecka var Hawaiifesten! Den anordnas av Eurekha, ekonomföreningen vid högskolan. Förväntansfulla Hawaiianer, palmer, hula-hula tjejer och turister väntade vid skolan kl 19, och efter en kort, men taggad bussfärd anlände vi till ladan utanför Wapnö slott. Mat, bra priser i baren och dans på logen var det som erbjöds denna kväll. Jag och alla andra Eurekha medlemmar hade jättekul ända tills bussen vid 2-tiden tog oss hem. Tack Eurekha, det gjorde ni bra!


Nä, dags att städa upp lite i kaoset och göra plats för mina nya möbler!

Gonatt!

/emilie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback