Första dagen!

Efter en något sömnlös natt, med tusen tankar som åkt motorväg genom hjärnan är det äntligen morgon och dags för den första "riktiga" skoldagen!

Jag och Rutan rullar in på Högskolan och hittar vår sal. Det är smockat med folk. Ska alla vi in i den lilla? Hejar på alla nya klasskompisar som jag nollats med, och även några tvåor som nollat mig. Den sociala biten känns inte alls jobbig. Nollningen gav all den säkerheten. Ser riktigt bra ut. Första dagen är ju ganska viktig för första intrycket, och det vet folk om! De flesta ser också ut att vara i min ålder. Inte alls som mina kompisar i Stockholms klasser, där blandas lattemorsorna med nyexaminerade studenter.

Passar istället på att spana in resten av ekonomklasserna.

Dörrarna öppnats och jag kämpar för att få en plats. Får en, men 15 minuter ska vi byta till malcussalen, den frivilliga kursen "matte för ekonomer" var populärare än väntat. Väl i malcussalen är det fortfarande rätt så trångt. Ingen hör vad läraren säger. Lektionen avbryts efter en kvart. Allt måste planeras om.

Tar chansen att använda Internet innan nästa föreläsning börjar om en timme. Kollar mejlen, lägger upp lite bilder på bloggen. Timmen flyger iväg. Dags för min första "riktiga" föreläsning, E-business and Internetmarketing med Christer. Christer berättar att han kommer från Varberg och han verkar väldigt sympatisk. Han går igenom vad vi ska göra under kursen och lite hur allt fungerar. Vi har redan fått vår första uppgift. Vi ska utvärdera tre hemsidor inom samma område ur design-, kommunikation- och marknadsföringsperspektiv. Vi diskuterar också vår boken. Jag ska låna min av en tvåa, skönt att bli av med det problemet i alla fall. Men den är tjock. Ska jag lära mig allt detta? Christer lugnar oss, vi ska få alla bilder och anteckningar från tavlan och PowerPoint presentationer på papper.


Efter cirka två timmar är första föreläsningen över. Och det känns faktiskt riktigt bra. Det här ska nog gå vägen, jag valde rätt! Pratar lite senare med några tvåor som säger att E-business and Internetmarketing varit en av de roligaste kurserna hittills.

Första dagen är över, och nu är det dags för lunch!

/emilie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback