Första kårpuben!

Idag började vi inte förens kl 13.15, men istället för att sova ut gick jag upp runt halv 10-tiden. Åt lite frukost och rullade in till stan. Jag är egentligen ingen morgonmänniska, men jag kan fortfarande uppskatta lugnet på en "tidig" vardagsmorgon. Det finns en stillhet och annan slags harmoni i luften som gör att allt känns lite glittrande magisk. I alla fall så var jag på jakt efter lite skolgrejer, typ block, pennor och liknande. På claes ohlson var det helt utplockat, och varför betala 30 kr för ett block när man kunnat få de för 12kr? Så det fick bli bokia bredvid!


Kom hem och åt en macka och slog sedan en pling till Rutan som precis hade vaknat. Någon timme senare cyklade vi till skolan för att ha vår första marknadsföringslektion!


Vi trodde först att vi skulle ha en brasiliansk lärare, men istället stod det en helsvensk Ulf framför oss. Han hade en liten introduktion om kursen och hur han hade planerat den. Han berättade också om att han forskar inom marknadsföring, och verkligen älskar att forska om varumärken! Lite senare fick vi höra att han faktiskt blev årets lärare 2008! Så det känns som man är i trygga händer!


Föreläsningen var tre timmar lång, fast vi körde 45 minuter och sedan 15 minuters rast, så det kändes som flera smålektioner. Efter skolan var det raka vägen hem! Maaat! Jag har nästan glömt bort hur hungrig man blir av att koncentrera sig så mycket.


Idag var det också den första kårpuben då alla fick komma! Tvåorna hade ordnat lite förfest i Bolmens, och runt 9-tiden var det fullsmockat i den lilla föreningslokalen. Det är verkligen kul att hela programmet umgås över klasserna, känns som att man kommer bli väldigt tight med hela MFP.


På kåren var det som vanligt taggad stämning, och jag gick inte förens dem stängde! (jag börjar ju trots allt inte förens 13.15 imorgon!)


Peace!

/emilie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback