I'm going home....

Idag tog jag mig en ordentlig sovmorgon, och en riktig dunderfrukost! Det gäller ju att äta upp all mat som man köpt innan den blir dålig!


Hade bara en föreläsning idag, och det var marknadsföring. Antecknade så att pennan glödde. Även om man får alla slides från Ulfs PowerPoint presentationer så vet man ju inte riktigt hur mycket man kommer komma ihåg av dem. Man lär ju sig trots allt av att skriva.


Sedan lagade jag köttfärssås och pasta. Min hittills mest avancerade rätt!

Packade sedan min kappsäck. Idag ska jag hem för första gången på hela cirkus 14 dagar (!!). Ska bli skönt att få sova i min egna riktiga säng och hämta lite saker som jag inte fick med mig förra flyttlasset.


Rutan följde mig till stationen där jag träffade Tapio, den andra aktiva studentbloggaren här på hh.se. Han skulle också till Stockholm och hälsa på sin tjej. Så vi pratade hela vägen upp till Göteborg och jag fick höra på ditten och datten om högskolan och andra vardagliga ting i Halmstad.


Kvart i 12 rullade tåget in till Stockholms central. Det kändes lite konstigt att vara tillbaka. Stockholm är så stort! Trodde aldrig jag skulle känna så, men efter bara två veckor i en småstad har man vant sig vid det lilla. Aja, det ser i alla fall ut som det ska!


/emilie


Kommentarer
Postat av: ?

Halmstad en småstad? Du har nog aldrig varit i en liten stad..

2008-09-08 @ 11:24:36
Postat av: Jenny

Halmstad ÄR en småstad!

2008-09-08 @ 22:25:02
Postat av: ?

Om man är från "the almighty" Stockholm ja..

2008-09-08 @ 23:27:45
Postat av: Tapio

Käre Herr/Fru frågetecken:

Så vitt jag vet brukar Halmstad, per definition, kallas "Sveriges största småstad". De med högre befolkningsantal är således mellanstora städer. Mycket mindre är väl mer kommuner med en lite större centralort. Själv är man från en liten kommun på 25000 invånare. Eftersom den bara består av flera mindre orter, och ingen av dem har samma namn som kommunen (Ale), skulle jag inte definiera den som någon slags stad alls. Om du har exempel på städer som är mindre, vilket gör att du pga det känner dig förnärmad, är det inget jag eller min "fellow blogger" kan påverka.

Även Stockholm/Göteborg/Malmö är pyttesmå i internationell jämförelse...

Postat av: ?

Och med det inlägget vill du komma vart...? Tycker jag uttryckte mig klart och tydligt i min förra kommentar..

2008-09-10 @ 16:40:17
Postat av: !

Men det förstår du väl "?" att Tapio som vanligt inte kommer fram till något. Det är väl inte nytt?

2008-09-12 @ 04:02:58
Postat av: Tapio

Jag menade att det inte bara är folk från Stockholm som skulle kalla Halmstad för småstad. Det är det per difinition och enligt folk från andra delar av landet än huvudstaden. Med det är det inte sagt att det inte finns mindre städer än Halmstad...

2008-09-14 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback