Manic Monday

Ännu en dag utan några speciella planer. Skolan börjar inte förens på tisdag. Jag och Rutan tar en sväng ner på stan i finaste mjukismunderingen! Åhléns, Indiska och Lagerhaus nästa!


Redan vid Picassoparken ser vi några klasskamrater. Ännu en gång kommer jag på att Halmstad är en liten stad. Inget utrymme för anonymitet. Går man på stan bör man träffa någon man känner, eller känner igen. Det gäller att alltid vara på topp! - eller i alla fall se ut som man är det.


På Åhléns hittar jag några träpersienner som ska ge mig mörker på morgonen och lite flera dricksglas. På Indiska hittar jag några passande gardiner och matchande kuddar, passa på 3 för 2 på kuddarna just nu! Kan nog konstatera att det roligaste med att inreda är nog det sista "lullullet" som Simon och Thomas skulle säga.


Efter en hård dag på stan bestämmer vi oss för att testa kårgymmet som under de två första veckorna erbjuder fri träning. Ett boxpass står på menyn. Otränade efter en relativt slapp sommar får vi på boxhandskarna och mitsarna. Skönt att röra på sig lite mer. Kårgymmet är förövrigt väldigt fräscht och ser nyrenoverat ut. Efter passet går vi upp och kollar in själva gymmet och tar 10 extra minuter på löpbandet - varför sluta när man ändå är igång?


Imorgon är det första dagen i skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback