Direkt från Stockholm

Tja!


Flygresan gick väldigt snabbt och smidigt, däremot var jag väl i lite väl god tid. När jag kom in på Halmstad rätt minimala flygplats, var ingen ens där! Jag såg tillslut en städtant som visade mig vilken klocka jag skulle ringa på för att få hjälp. Att flyga stand by till Stockholm Arlanda kostar 450 kr och är för killar och tjejer mellan 15 - 25 år. Planet var halvfullt, och enligt mina källor bruka det alltid finnas plats. Bra om man skulle behöva komma hem asap!


Det var skönt att komma hem, och jag välkomnades av vår hund Hugo som jag har saknat jättemycket. Efter min pojkvän är han "hanen" i mitt liv. Jag utnyttjade den fulla kylen och åt pasta och köttfärssås till lunch. Därefter drog jag in till stan för att möta upp min kompis Chrille som åkt upp från Linköping över dagen för att se AIK -Helsingborg. Det var längesen vi träffades och det var kul att hänga. Gick igenom alla affärer som inte finns i Halmstad (eller som finns men har ett bättre utbud, t.ex H&M), på jakt efter en jeansskjorta alt en jeansjacka - dock fanns de aldrig i rätt storlek (!), men jag hittade i alla fall en fin skjorta....


Senare anslöt min vapendragare Theo, som var väldigt stressad över att hans pass (som han glömt i Nice) inte än kommit tillbaka (han åker till London på fredag (!) ), men det var kul att umgås ändå. Får se vad som händer imorgon på valborg, blir i alla fall någon slags middag, sen blir det antingen brasa eller utgång - den som lever får se!

mitt minimala propellerflygplan :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback