Grillning

Det fina vädret fortsätter! Såg på vädernyheterna att det kommer bli upp mot 18-20 grader imorgon! De senaste dagarna har spenderats i min nyinköpta brassestol på Bolmens. Även om jag fortfarande är brun sedan Brasilien så skadar det ju inte att hålla brännan uppe. Vill ju inte att skillnaden ska vara för stor när min pojkvän kommer tillbaka. Det känns verkligen som hela Halmstad börjar vakna till liv. Både igår och idag var Bolmens fyllt med solande studenter.


Igår kväll samlades stora delar av Mfp på Bolmens för att grilla. Jag plus några till investerade i en egen grill. Förmodligen sommarens bästa investering! Vi grillade goda grillspett med kyckling och chorizo. Till de åt vi potatis och morötter i ugn, till efterrätt blev det marshmallows. Man kan lätt säga att jag rullade därifrån.


De tog ett tag att plocka undan alla grejer efter grillningen, och vi bestämde att vi skulle träffa resten av Mfp (de som var sugna) på Cafét i stan lite innan tio. Vi landade lite hos Emma, men de tog inte lång tid förens det blev en rätt kul förfest. Detta gjorde att när vi sedan kom till Cafét hade de flesta från Mfp redan kommit och gått. Lite tråkigt, men man fick ju göra det bästa av situationen. Cafét är i alla fall ett jättetrevligt ställe som är lagom stort och både har lite dansgolv och en mysig uteservering. Dessutom har de ingen konstig åldersgräns eller högt inträde.


Gissa vad jag ska göra ikväll? -Grillaaaa!!


exakt såhär ser vår grill ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback