Alla Hjärtans Dag

Hello Halmstadlovers!


Igår var det som ni kanske märkte Alla Hjärtans Dag. Jag har inte varit aktiv eller med på Hjärtslaget som har ägt rum denna helg, så jag litar på att Tapio kan berätta lite mer om det. I helgen har jag däremot frossat i smålänningar. Min Gnosjöpatriotskompis Emma har haft 4-6 kompisar här över helgen. Främst för att min nya bekantskap och Emmas bästis Siljamarie har fyllt 22 bast.


I fredags var det först föris på andra sidan gatan, och jag gjorde en s.k Gnosjöklassiker. Jag vill inte avslöja för mycket, men det innehåller salt, tequila och morötter (!). Måste säga att alla verkligen var jättetrevliga, och väldigt taggade, något som jag verkligen uppskattar!


Vi fortsatte till Morfars, där jag var undantaget som bekräftade regeln - jag kom in! Träffade några fler från klassen där, och kvällen blev bara bättre och bättre!


På lördagen, kärleksdagen nr 1, beställde jag hem pizza för första gången! Detta är något som inte finns i Stockholm. Så det var lite spännande, fick vänta ett bra tag (typ 30-50min) men det var helt otroligt gott. Jag hann även med ett yogapass på morgonen.


Sedan ringde telefonen och det var ett okänt nummer, hmm...vem kunde det vara?

Det visade sig vara en man från blomaffären, nämen, så passande. Vem kunde vilja skicka blommor till mig en dag som denna?  Jag hade en ganska stark känning om vem det kunde vara. När jag tog bort blompappret så bekräftades min föraning. Såklart var det från min fantastiska pojkvän! Som fixat blombud från andra sidan världen. Fick en jättefin Alla Hjärtans Dag hälsning också, det gjorde verkligen min dag!


Fylld av kärlek och romantik fortsatte dagen och jag fikade lite med Rutan när hon hade rast från sin pojkvän. Men sedan var det dags för fest igen, denna gång hos Emma. Kom lite senare, men fick kycklingsallad och massa gott vitlöksbröd. Några smålänningar hade lämnat oss, men nya hade även tillkommit. Största delen av förfesten lärde jag Gnosjö-Linus den ökända "bratdansen". Något som jag i princip är uppvuxen med, och ses på de flesta nattklubbar kring Stureplan. Rörelserna är mycket lätta, men det krävs såklart en hel del känsla och helrör för att få den perfekta "stureplansveven". Gnosjö - Linus var en bra elev och jag kunde till och med lära ut lite överkursmoves.


Såklart när vi sedan skulle ut blev jag nekad på både Mårtenssons och Morfars och jag kände mig otroligt bitter. Samtidigt kände jag att jag inte ville åka hem själv och vara småsur, så jag fick med mig Emma och Niklas till Gastons (som Fredrik Ljungberg ska köpa enligt Aftonbladet!) för att ta en sympaticider. Där träffade jag på min pojkväns polare, men även min Stockholmsvän Anders, som går under namnet "Lidingö". Emma och Niklas var tvungna att gå tillbaka till resten av sällskapet (eftersom många var där för att hänga med Emma), så kvar var jag och min sociala förmåga. Ännu en gång orkade jag inte åka hem, så jag minglade runt lite och hängde med Lidingö och hans crew. Vi tog en avstickare till Halmstads värdshus som enligt Lidingö var en oslipad diamant. Vi hann bara vara där i 10 minuter innan det stängde, men det kan definitivt hända att jag kommer dit igen. Vi avslutade kvällen på Donken där Pernilla har börjat jobba och det var härligt att se henne i action!


Summan av kademumman : en lyckad festhelg!
blommorna som gjorde min dag!lärare och elev!


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar uttrycket "frossat i smålänningar"!!

2009-02-18 @ 21:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback