It's raining

Howdy!


Tredje dagen i Jackson Hole nu, det har regnat inatt så snön är väldigt blöt. Därför avvaktar vi med skidåkningen idag och hoppas på att de fryser till tills i eftermiddag eller imorgon.


Igår hade vi får första dag på skidor. Skidåkningen här är verkligen som en blandning av alperna och Sverige. Det snöade hur mycket som helst på morgonen och vi åkte bland molnen - där man knappt kunde se vart backen ledde. Snön var i alla fall jättefin och lätt, och det fanns väldigt många backar. En liten nackdel av all nysnö som kom var att många backar blev s.k "naturliga puckelpistar" och det brände verkligen i låren när man försökte ta sig ner på ett lugnt och säkert sätt.


Framemot eftermiddagen blev det varmare och solen kom fram. Då kändes det nästan som att vara i alperna och jag svettades under mina tre lager av tröjor. Solen medförde att även snön blev lite sorbéaktig och det var ganska tungt att åka. Så vid halv fyra tiden la vi ner och satte oss på en uteservering och drack ice tea och stekte lite. Jag var rätt så trött eftersom vi varit uppe sedan halv 6 den morgonen (aah, jetlag). Dessutom var jag något stressad över min recension i organisation som skulle vara inne inom 12 timmar. Så när vi kom tillbaka till hotellet turboläste jag Res pyramiderna och skrev ihop några åsikter. Blev ganska mycket babbel, men jag hade en hetsig debatt inom mig, var så säker!


Till middag åt vi en härligt fet amerikansk pizza -yummie! Det kommer verkligen att bli mycket mat här borta. Frukosten på hotellet är grym, idag delade jag och min syrra på en "french toast with ricotta cheese, apricot compot and roasted almonds", heaven! Jag har släppt lite på mitt godisförbud när det gäller kakor och liknande, man måste ju ta in hela den amerikanska kulturen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback