Superfredag!

God Morgon!


Vaknade för några timmar sedan, igår blev något av en succé, jag tror inte jag har haft så kul och varit så taggad sedan juldagen!


Dagen började med en intervju på Tv4 Halland, som ligger vid lilla torg i Halmstad. Intervjun ingår i empirisk studie som vi gör i Organisation för marknadsförare. Vi ska skriva en rapport om ämnet kommunikation inom organisation. Vi blev minst sagt glatt överraskade att vi fick komma på intervju så snabbt på Tv4 Halland. Först fick vi en liten guidad tur på företaget, och fick bl.a se studion där lokalnyheterna brukade spelas in. Grymt mycket mindre än vad jag trodde! Sedan hade vi ungefär en timmes intervju med Jörgen Ivarsson som jobbar på marknadsavdelningen. Det var en väldigt intressant intervju, och efter bandspelaren stängdes vi av, pratade vi om hur annonseringen på lokal-tv fungerade, vi fick bl.a se siffror på hur många som tittade på respektive program på prime-time. Mycket givande, tv- branschen är minst sagt lockande!


Efter lite strosande på stan och en mindre sammanställning av dagens intervju på stadsbiblioteket begav vi oss hem för att för gör oss i ordning inför kvällen.


Kvällen började med taco-middag och förfest hos Linda i Rotorp. Rotorp ligger på andra sidan stan och är ett ställe dit jag sällan befinner mig. Tror faktiskt att jag såg några nya gator igår, mina perspektiv breddas konstant! Det var i alla fall gott med tacos och sällskapet var trevligt. Dock kände jag mig lite otaggad, vet inte riktigt varför men har inte vart så festsugen den senaste månaden...(kanske beror det på att jag känner mig lite halv). Lagom glada i hatten cyklade vi till Mårtensssons som hade premiär (?) för sin nysatsning Superfredag. Vilket innebär leg 88 (halleluja!) och mer musik på mindre yta. Tack vare några fördelaktiga kontakter hade vi bord och tillhörande dricka på "vip" -avdelningen. Vet inte om det var kicken av att äntligen komma in och leva efter mitt levnadsmotto "the best thing in life are free" till fullo eller om cidern slog till, men helt plötsligt kände jag mig hur taggad somhelst och kunde inte sluta dansa! Hela klassen var i princip där, många från tvåan också (många i Mfp2 som jobbar på eventföretaget som håller i Superfredag). Träffade även på en familjevän som bor här så det var riktigt kul. Fick även mina "15 minutes of fame" för min framsida på nya utbildningskatalogen (ni har väl inte missat att den är ute nu?). En riktigt lyckat kväll helt enkelt!

SUPERFREDAG


Kommentarer
Postat av: Johan

Du kommer snart att synas på 42 stortavlor runtom i Halmstad också. Då kanske du får 15 minuter till ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback