mfp goes Åre!

Ah, vart ska jag börja!? Otroligt hur mycket man kan hinna med på fyra dagar..


Efter min 7-timmars färd från Ramundberget( som ändå var helt okej, läste två kapitel i min redovisning och finansierings bok under min två timmars paus i Östersund), kom jag äntligen fram till stugan vid halv ett tiden på natten. Tjejerna har gömt stugnyckeln åt mig efter som de var ute på galej, och efter några minuters letande hittade jag den. Stugan var jättefin! Inga 70-tals vibes överhuvudtaget! (förutom allt furu, men det är ju tydligen ett måste i alla fjällstugor). Vi bodde på övervåningen och hade som ett stort rum med kök (med micro och diskmakin!) plus ett loft med två rum med varsin dubbelsäng i. Jag och Pernilla bodde på övervåningen, och eftersom jag var ganska så trött efter allt resande gick jag nästan direkt och la mig. Resten av stugan ramlade in efter någon timme.


Vi hade verkligen jättetur med vädret! Speciellt i jämförelse med mina dagar i Ramundberget. Redan första dagen tog vi oss upp till Åreskutan och åkte skidor över molnen - fantastiskt!

Dock åkte vi lite fel första gången och hamnade off-pist. Klarade det ganska bra tills vi kom till en backe som i princip bara var is, blev lite feg och började hasa mig ner, men inte ens det gick så jag ramlade och gled ner för backen, ungefär 5-10 meter och tappade ena skidan! Ingen skada skedd i alla fall. Det fantastiska vädret fortsatte hela vistelsen, och vi hade en riktigt bra heldag på onsdagen då vi åkte ända från att liften öppnade tills den stängde!


Märktes det att det var studentvecka i Åre? Det kunde man garanterat! Förutom massa sköna rabatter i princip överallt, var det mycket folk i backen (nackdelen blev däremot att det blev rätt så uppkört i backarna på eftermiddagen) och det var många företag som delade ut gratisgrejer - my favourite! I vår kyl fanns det t.ex. ett 8-pack med fruktsmoothies och vitaminvatten! The best things in life are free...som ett av mina levnadsmotton är!


Det blev två utekvällar under min Årevistelse, på måndagen var i på "Dippan" och på onsdagen var vi på avslutningsfest på Bygget, gemensamt för både utgångarna var att vi var tvungna att vara där väldigt tidigt för att komma in! Väl inne blev jag rätt så imponerad. Klubbarna höll hög klass, både inrednings och musikmässigt!


Sammanfattningsvis tycker jag att det var en väldigt prisvärd och kul resa med Mfp! Och 13-timmars bussresan hem gick snabbare än väntat!
magi i åre!
stek i backen!skogsåkningbra drag på afterskin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback