Ramundberget

Nu har jag spenderat tre roliga och mysig dagar i Ramundberget! Det hela började med en lång bussresa (ca 7-8 timmar) från Enebyberg. Kändes som en evighet men fördrev tiden genom att lyssna på musik och fantisera om Brasilien. Tittade lite halvt på Mamma Mia också.


Vi åkte som sagt med Friskis&Svettis. Större delen av sällskapet var i min mammas ålder (50-60) så detta var inte direkt någon partyresa, utan mer familjemys. Jag och min lillasyster hade skidlektion varje dag för att träna oss inför Jackson Hole (dit vi ska i februari). Egentligen så tycker jag inte så jättemycket om att bli tillsagd och "pillad" på när det gäller skidåkning. Jag vill bara köra, och jag tycker det är svårt att ändra hur jag åker. MEN, jag blev faktiskt väldigt positivt överraskad av våra tre olika skidlärare som vi hade under vår vistelse. Första dagen så var det mest teknik, men sedan blev det skogsåkning, "pillows", drops och lössnöåkning! Kul och annorlunda mot hur jag brukar åka annars. Både jag och min syrra är lite fega av oss och har aldrig riktigt våga köra en hel backe i skogen. Med skidläraren vågade man mycket mer och det var faktiskt riktigt kul, och man fick en lite adrenalinkick!


Vädret har kanske inte varit ultimat. Var lite mulet första dagen, andra dagen blåste det hur mycket somhelst! (kunde knappt andas, om ni känner igen känslan!). Sista dagen snöade det väldigt mycket, men blåste mindre, var omkring 6-9 minusgrader, så temperaturen var perfekt!


På denna resa har jag även ätit som en gourmet. Hotellfrukost är ju alltid trevligt. Första dagen lassar man på av allt som finns på buffén, och sedan minskar det dag efter dag. Åt lunch på Fjällgården två av dagarna och där var det också buffé, blev äckligt mätt båda gångerna. Till middag åt vi trerätters plus ostbricka och sallad - gah! Låg i matkoma tre gånger om dagen i princip! Som mamma sa så får jag passa på att äta så mycket olika sorters mat nu när jag är fattig student....


Nu sitter jag i alla fall på Hotell Funäsdalen och väntar på min buss (två timmars väntetid), som ska ta mig till Östersund - där jag ska vänta i ytterligare två timmar, för att sedan komma till Åre någon gång vid midnatt. Det hela kommer ta cirka 7 timmar! Tur att jag hittade detta hotell!
här väntar jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback