Saturday

Hallihallå!


Äntligen lördag! Dagen började med en liten promenad till Rimas där jag hämtade min cykel, som jag tidigare nämnt hade fått punka. 120:- senare rullar den fram som aldrig förr! Igår när jag inte hade cykel kände jag mig halv handikappad. Halmstad må va litet, men det känns som staden är ganska stor till ytan, orka GÅ till Bolmens...! Hm...mest är jag nog bara bekväm av mig, att ha cykel här är så smidigt, dessutom är det ett stort plus att de faktiskt inte snöar så mycket här. Man kan alltså ha cykel året runt - sweet!


Hade annars en riktigt slapp "dagen efter"- dag igår, började leva runt två-snåret igen och då passade jag på att lämna in cykeln och handla lite nödvändigheter på Hemköp. Som vanligt så ska alla kunder i hela butiken betala samtidigt! Det går inte snabbt när det bara är tre av typ åtta kassor öppna! Man tycker väl ändå att livsmedelbranschen inte borde påverkas så starkt av lågkonjunkturen. Samma sak på Ica maxi - gah! Som tur är har jag erfarenhet av detta sedan min tid på Ica supermarket. Människor är flockdjur och alla kommer samtidigt. Där hade vi i alla fall mer resurser tack och lov. Jag har också lärt mig att välja rätt kassa; hemligheten är att inte gå efter hur lång kön är utan hur mycket folk i kön ska köpa. Är de tio personer före dig - men alla är ungkarlar som bara köper mjölk och bröd, kommer det förmodligen gå rätt så snabbt. Se upp för tanter och gubbar! De är oftast långsamma och betalar sällan med kort (och även om de gör de så tar det fortfarande längre tid), dessutom är de något sällskapssjuka och småsnackar gärna med kassörskan.


Spenderade kvällen med att se på Let's Dance och ha ett videosamtal med Paco (f.d Paolo) på andra sidan jorden. Han börjar bli riktigt brun nu! Sjukt avis! Skulle inte banga på att hänga på en fin strand med berg och grönska och spela fotboll med gatubarnen och äta tonvis med kött! (som man tydligen gör där). Men han har bara några dagar kvar av "la dolce vita" för på måndag börjar han praktik i en stad längre in i landet. Är spännande att följa treorna på deras praktikäventyr. Eftersom jag gör mycket research (läs, läser mycket bloggar) har jag hittat några treors reseskildringar som jag läser religiöst! Tipsa gärna om ni vet någon mer!


Ikväll blir det en liten sväng på stan! Eftersom det är nytt år hoppas jag att det blir lättare för mig och mina 20-åriga vänner att komma in på Halmstads hotspots!


Vi ses i dimman!

såhär kan de se ut i brasseland!

Ps. Jag har färgat (läs tonat) håret! Är numera brunhårig, känner mig aningen mognare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback