Tillbaka på bästkusten

I Halmstad är allt som det brukar, fast ändå inte, Paolo är ju inte på plats i mitt hus. Så det är lite (läs mycket) tomt! Jag känner också att jag kommer att ha mycket tid över dessa fyra kommande månader. What to do? What to do?


Resan ner gick i alla fall bra, hade ännu mer packning än på vägen upp, men denna gång glömde jag inte datorn! Bra gjort av mig. I Göteborg träffade jag på Armand i klassen, vi hade suttit på samma tåg från Stockholm, fast i olika vagnar. Bummer! Det var kul med lite sällskap på de folktomma öresundståget till Halmstad. Vi hann prata om många saker! Tur också att Armand skulle få skjuts av Mikey i klassen hem, så jag kunde hänga på. Hade varit för jobbigt att dra hem mig själv och mina fem väskor klockan elva på kvällen.


Idag har jag hängt på Bolmens och kört frågebrunnen med Emma och Pernilla. Måste säga att det är min bästa och mest effektiva pluggtaktik hittills! Vi tar inte bort en fråga förens alla känner sig säkra på den, och man får både ställa, svara och höra på frågorna flera gånger. Så det känns helt okej nu. Gick hem vid 6-tiden, var tvungen att ta en tur till Ica Maxi och köpa lite frukost mat. Kom på att det inte är någon idé för mig att köpa på mig för mycket mat eftersom jag åker tillbaka till Stockholm om lite mer än en vecka. Gah! Jag känner att jag kommer spendera många timmar på tåg/buss/flyg denhär terminen. Tur att jag har så himla många intressanta skolböcker att läsa....!


Har fått lite extra mycket grönt här hemma nu när jag tar hand om Paolos växter. Det känns nästan som man är i Brasilien, men bara nästan. Undrar lite vart jag kommer ha min praktik någonstans. För er som inte vet så avslutar vi på marknadsföringsprogrammet våra studier med en 3-4 månaders praktik i valfritt land. Skolan har dock kontakter i Brasilien, Nya Zeeland, England och USA. Jag tror att jag kanske kan fixa min egen praktik i USA, men annars vore ju Brasilien kul kanske. Bara man inte blir kidnappad.....


Oh well, dags att sova och tagga till för imorrn! Tenta i bingosalen! (det kan bara vara Halmstad!)


Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback