Äntligen i Brasilien!

Resan hit var lång! Hade en väldigt trevlig dag i Göteborg, men det hela slutade med två cider, en shot och ett glas rött. Gick och la mig runt 01.00 och 03.30 satt jag i bilen på väg ut till Landvetter.


Resan gick smidigt Göteborg -Amsterdam - Sao Paulo - Floripa...


Det kändes onekligen ovant att se min man igen. Trots att vi har pratat nästan varje dag genom skype var det helt annorlunda att se honom igen. Såklart kändes det helt fantastiskt och nästan magiskt.


Vi åkte taxi till hotellet som ligger på ön utanför Floripa. Det är nästan djungellikt här, väldigt lummigt och en fuktig värme. Havet är blått och bergen höga och täckta av grönska. Jag tror nästan inte att jag har fattat att jag är på andra sidan jorden! Det är sjukt häftigt, och så himla skönt att komma till värmen och inte behöva bylta på sig massa jobbiga kläder och slippa be om sol.


Första dagen åkte vi till en strand som heter Praia Mole. Ljus sand och kantad av berg. Jättefint! Vi satt i brassestolarna och schtekte! Jag och min man tog en liten promenad ut till några klippor och tog lite fina bilder. På kvällen gick vi och åt massa kött! Än så länge är jag inte så imponerad av det brasilianska köket, men kött är väldigt billigt i alla fall!

Idag, måndag, åkte vi till en annan strand lite längre bort. Var lite molnigt idag, men fortfarande väldigt varmt. Körde lite strandpingis och åt massa mat på en närliggande restaurang. Dagen avslutades med "sandboard", alltså snowboard på sand! Det var lite läskigt, men en kul grej! Hoppas jag kan lägga upp lite bilder senare, men tillsvidare -oi!
härligt blek första dagen
jag åker sandboard


Kommentarer
Postat av: em

sounds wonderful!

2009-03-31 @ 09:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback