Årets premiär på kåren!

Denna termin har varit rätt så busy. Tidiga föreläsningar på torsdagar och resorna till Ramundbergen, Åre och Jackson Hole har gjort att jag inte haft tid att besöka vårat kära kåren. Tänk hur många roliga onsdagar jag spenderat på kåren, alltid välkommen och alltid billigt!


Igår hade i alla fall jag min premiär på kåren för 2009. Det började med födelsedagsfirande för Marlena, min klasskamrat och även granne. Vi var nio tjejer på La Cocaracha ( ?) på storgatan. Restaurangen är spansk/mexikansk inspirerad och jag åt en nachotallrik för 89 kronor. Väldigt god! Jag tog minsta storleken (hör och häpna!) men blev ändå väldigt mätt. Så väldigt stora portioner för den som hade tänkt gå dit! Middagen var jättetrevlig och Marlena fick några fina presenter.


Sedan drog vi till Emma på Bolmens för lite förfest. Vi körde allsång á la youtube. Har aldrig tänkt på att de finns så många karaokeversioner av alla möjliga låtar där. Med fjärrkontrollen som mikrofon blev det minst sagt succé. Lite senare kom mina vänner Lidingö och Varberg för att göra oss sällskap, och någon gång runt 12-snåret drog vi till kåren.


På kåren var det kö (!), tydligen hade den traditionsenliga "överlämningsgasquen" ägt rum. De nya staberna (inför nollningen) hade alltså blivit "invigda". Dock hade de flesta blivit lite väl förfriskade och redan dragit sig hemåt när vi kom. Var ändå helt okej med folk och stora dansgolvet var öppet.


När jag sedan skulle dra hem tänkte jag vara smart och gå lite tidigare för att slippa all kö till garderoben, men tji fick jag! Väldigt lång kö redan vid 1.30...senare fick jag höra att det hade varit underbemannat senare delen av kvällen.

middag!föriskåren!

AH! I övermorgon åker jag till freaking Brazil! Ni fattar inte hur taggad jag är! :D


oi!


Kommentarer
Postat av: Syrran

GAAAAH! JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL BRASILIEN!!

2009-03-28 @ 15:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback