Lugnet efter stormen

Yahoo! Grym tentafest igår. Först lite härligt för-förfest hos Silja med 90-tals tema. Sedan drog vi till Gamletull där mfp 1 och 2 hade gemensam fest. Trots att många valt att åka hem (våra nästa kurser börjar inte förens på torsdag) var det ändå rätt så många som dök upp.


Det blev en hel del ringdans med sång. Någon som har blivit mer av en regel än ett undantag på klassfester. Vi fortsatte sedan till Gastons. Hade ingen lust att bli nekad igår, så jag gick in med inställningen att "att bara gå på förfest kan också vara kul". Emma och några till följde med mig till Gastons istället för att följa klassen till Morfars. På Gastons återfann jag även the golden boys, som jag nog nu ska börja kalla dem. Dem är min pojkväns lite äldre kompisar -som alltid hänger på Gastons.Tur för mig att jag har börjat bekanta mig med dem så jag har lite back-up när alla drar till Morfars. För det är sjukt tråkigt att gå hem efter en förfest.


Sedan när Emma drog vidare till Mårtenssons var jag nära att dra hem, men golden boys övertalade mig att stanna kvar och lockade med en trip till Bond. Ett för mig relativt okänt ställe med lite äldre publik. Lyckan var ändå stor när jag kom in - inga konstigheter där inte.

Bond verkade helt okej. Märktes väl att det var lite äldre folk där, men det var inte som att komma in på en firmafest eller liknande. Eftersom guldpojkarna inte dansar, så gjorde jag ett försök själv när de var ute och rökte (vilket inte jag gör). Det gick sådär, det fanns många buggsugna 30 plussare som såg sin chans och jag kände mig lite utsatt utan min back-up.


Kvällen slutade runt halv 3 tiden och jag kände att det verkligen var kul att kvällen löste sig till min fördel. Nu ligger jag handlingsförlamad i min säng och mår som jag förtjänar. Försöker klura ut lite kul grejer jag kan underhålla mig med fram till torsdagen. Sex dagar kvar nu!!
jag gillar att slå klackarna i taket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback