Sista dagarna i Jackson

Allt har sin början och allt har sitt slut. Min vistelse i "the land of the free" börjar nu gå mot sitt slut. Igår tog vi en halvdagslektion med en skidlärare som hette Deb. Hon var säkert runt 60 år, men grym på skidor och vi tränade mycket teknik. Mamma fick även lära om sig 2000-talets skidåkning. Hon kör mer 80's style, dvs väldigt mycket ihop med benen och armarna utåt, lite svårt och förklara, men hennes åkstil dog tillsammanst med hockeyfrillan. Det var nästan synd att vi hade Deb sista dagen, skulle egentligen haft henne den första, kände mig mycket säkrare efter hennes lektion!


Idag är vår sista och enda helt skidfria dag. Den började tidigt imorse då en bil kom och hämtade upp oss och tog oss till Teton National Park, som ligger ca 45 minuter utanför Jacskon Hole. Där hyrde vi två skotrar och körde runt på en 3 timmar lång skoterled runtom i parken, helt själva! Detta var första gången jag åkt och kört skoter! Skotrar är grymt tunga och starka grejer! Det var kul, men jag är ju lite av en fegis, så jag körde inte överdrivet fort, låg i 30-40 km/h och njöt av naturen....men mamma körde riktigt snabbt! Hon fick vänta in mig och syrran flera gånger, hon är väl den vildaste i familjen, efter Hugo tror jag.


I transfer minivanen hem så hade chauffören på ett jättevilt radioprogram. Det handlade i princip om hur Barack Obama förstörde USA, så opolitiskt inkorrekt som de kan bli. En kvinna som predikade om hur hon älskade att köra sin SUV och släppa ut avgaser....kritisk granskning i all ära, men man blev nästan lite rädd när man hörde henne gasta ut alla sina aggressioner. Vår chaffis var uppenbarligen inte demokrat, that's for sure!


Nu ska jag skriva ihop de sista i empiridelen i vår organisationsrapport! Som sagt, plugget tar aldrig semester....men jag har faktiskt valt att skippa PM-uppgiften i redovisning och finansiering, trots alla böcker jag släpat med hit kunde varken jag eller min mamma lösa den, tror väl att jag får göra den nästa gång tillfälle finns..ångest!


Men de löser sig väl?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback