Topp 5 mest onödiga inköp

Har länge tänkt lägga upp en liten lista på saker som jag köpte till min lilla låda när jag flyttade in - som jag aldrig använt, eller har haft väldigt lite användning för. Detta kan kanske hjälpa någon nyinflyttad själ att se över vad man egentligen behöver. Själv har jag en tendens att samla på mig lite väl många saker, ja menar någon gång kan de ju komma till användning....


1. Tekanna

Antal gånger använd: 0

Kommentar: Köptes i bara farten på IKEA, tänkte att de vore bra, har ju en tekanna hemma som används rätt så ofta. Men icke, har kommit på att jag älskar tepåsar och tycker det är en mycket bättre lösning, dessutom dricker jag oftast bara en kopp te åt gången och har sällan folk här på te.


2. Symaskin

Antal gånger använd: 0

Kommentar: Fick denna i 15-års present, då man fortfarande hade syslöjd i skolan i alla fall. Har haft användning för den hemma i Stockholm, men har är det för mycket krångel att dra fram denna maskin, dessutom har jag inte behövt laga något än.


3. Strykjärn

Antal gånger använd: 1

Kommentar: Ingick i mitt "flytta hemifrån" paket som jag fick i 20-års present. Använde den någon gång då jag skulle stryka en skjorta, men det blev mest bökigt.


4. Skojärn (?)

Antal gånger använd: 0

Kommentar: ännu ett impulsköp från IKEA, var en såndär grej som fanns precis vid kassan. Synd bara att jag inte har några skor som behöver hjälp av ett skojärn...


5. Mopp med hink

Antal gånger använd: 1

Kommentar: Att moppa är ett ganska stort projekt, när jag "storstädar" brukar jag bara dammsuga. Dessutom, som ni kanske ser så är "staven" sönder, jag trodde inte de skulle göra något, men det gjorde de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback