Last chance to party

Äntligen tillbaka i Halmstad! Denna gång testade vi att köpa min hembiljett på blocket (!). Vi köpte en biljett (sthlm-gbg) för 290:- av en kille som hette Erik. Mycket billigare än sista minuten på SJ (som är lite av ett skämt), de skulle kanske ha gått på 600:-. Detta funkar ju när man är i Stockholm, men är nog svårt åt andra hållet eftersom jag inte har någon bil (eller körkort för den delen) att hämta/möta upp någon som vill sälja en biljett.


I Göteborg passade jag på att ta en snabb fika med min holländske kompis Joep. Han pluggar ju numera i Götet, och vi har inte förens nu kunnat matcha våra scheman för att kunna träffas. Han trivdes i alla fall i Göteborg, men gjorde sig lite lustig över svenskarna. Han påpekade dehär med att när det regnar så är de verkligen helt dött på gatorna, men bara det är en fin dag så är det folk överallt. Summa summarum, svenskar gillar fint väder!


Denna vecka är vår sista relativt "lugna" vecka. Nästa vecka har vi argumentation och personligt tal i marknadskommunikation, och veckan därefter har vi inlämning av en rapport i marknadskommunikation. Så denna vecka ska jag försöka skriva klart mitt tal och göra en rest uppgift i redovisning och finansiering. Men, det händer mycket roliga saker denhär veckan också. Min bästis från Stockholm, Nathalie kommer och hälsar på mig imorgon. Senare på kvällen är det overallgasque och sedan kåren, på torsdag club 4 på cafét och på fredag är det äntligen superfredag! Allt roligt på en och samma vecka, Nathalie valde sannerligen rätt tidpunkt att besöka Halmstad, om bara vädret kunde gå tillbaka till som det var under valborg....oh well, man kan inte få allt...

jag å natta :D

Bara en vecka kvar tills min pojkvän kommer tillbaka till Sverige! Happy times =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback