Vi går hand i hand, ner till Tylösand

Hejhopp!


Idag är det faktiskt min namnsdag (heter Karolina i mellannamn), det har jag firat med en dag på stadsbiblioteket. Vi är inne i en såndär tentaperiod igen. Nästa onsdag har jag tenta i Mikroekonomi och den femte juni har jag tenta i affärsredovisning. Så jag trotsar det fina vädret och sitter inne!


Vi har i alla fall haft vår sista föreläsning för läsåret. Nästa gång jag går på en föreläsning är jag Mfp-tvåa. Kommer bli kul! Däremot känns det inte som att det är sommarlov snart. Det är någonting jag har märkt när man läser på högskolan. Om man bara är i skolan 2-3 dagar i veckan så blir varje ledig dag som helg. Så på ett sätt är det ett ganska skönt och slappt liv att leva som student.


Min pojkvän är tillbaka! Han kom i fredags och det var jättekul att ses igen. Men, det tog inte lång tid förens jag fick ett konstigt eksem i mitt ansikte som sved. Jag testade för första gången att gå till skolhälsan på högskolan. Som man är van vid har de inte så många öppettider, tror det är 10-12, måndag till fredag. Däremot var det ingen kö, så jag fick prata med Elisabeth som trodde de var svinkoppor. Not so nice! Hon lyckades även fixa en läkartid på Nyhems vårdcentral samma dag. Där fick jag recept på medicin som jag nu ska äta i 10 dagar....gah.


I söndags var jag och min pojkvän nere på Tylösand. Jag har bara varit där en gång tidigare för några år sedan. Så det var trevligt att se vart jag kommer hänga en del i sommar. Det var riktigt varmt och fint ute. Nästan som sommar.
 tylööö

plugg

Vi ses i bibblan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback