Annandagen

Ah, jag har sannerligen saknat mitt Stockholm! Har mycket att göra och många att träffa!


På annandagen prövade jag för första gången ostron! Tidigare har jag haft lite som policy att inte äta djur som är "typ" levande. Min mamma lyckades dock få mig att testa ugnsgratinerade ostron med vitlök. Jag åt ungefär ett halvt. Smaken var väl god, smakade mest hav och vitlök, men konsistensen var inte något vidare, typ slajmigt och dallrigt, urk, inget man vill äta dagen efter. Kanske en annan gång.


På kvällen träffade jag en annan del av min bekantskapskrets, nämligen Julia, en kompis sedan mellanstadiet. Hon och hennes pojkvän ordnade med lite förfest på Birger Jarlsgatan. Såg många nya ansikten, men även några bekanta. Kändes väl egentligen sådär att festa dagen efter Sveriges största partydag. Men vad gör man inte för sina vänner!


Vi gick till nyöppningen av Sense, en klubb som tidigare låg på Brunnsgatan, men har bytt lokal till Blue Moon, närmare Stureplan. Julia känner en av anordnarna av klubben så vi fick komma in gratis och allt. Väl där kände jag mig för engångskull gammal! Kände igen många från mitt gymnasium som gick året under mig. Köpte även världens dyraste drink, en 6:a för 141:-! Tur att man fick lite pengar i julklapp. Vi gjorde ändå det bästa av situationen och dansade järnet bland småbarnen. Är man i gott sällskap spelar inte platsen så stor roll!

förisstureplan
sense


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback