Jul i Stockholm

Nu är jag äntligen hemma i Stockholm igen! Känns hur bra somhelst. Jag och Rutan åkte Swebusexpress hem till Stockholm denna gång. I hela 7,5 timmar fick sitta på den trånga buss och konversera med pensionärer. Jag tror inte att det kommer bli så många fler bussturer hem för min del. Problemet var ju att det kostade ungefär dubbelt så mycket för oss om vi hade valt tåg (ca 600:- , 2 veckor före, enkel). Som tur var klev min kompis Christopher på i Linköping (där han pluggar), har inte träffat honom sen jag var i Linköping sist, så vi hade en del att prata om.


Inget får ju vara för lätt har jag lärt mig efter 20 år av livserfarenhet. Så när jag och Christopher stod och väntade på att min mamma skulle komma och hämta oss vid t-centralen kommer jag på att jag glömt min laptop på bussen! Jag grips av lätt panik och blir varm i hela kroppen, klockan är nio på kvällen, jobbar någon ens då? Efter att ha sprungit runt och hittat biljettluckan och lite personal, så får jag reda på att min laptop är på väg till Uppsala. Lyckligtvis så finns den fortfarande kvar på bussen och är inte snodd! Så idag var jag och hämtade upp den på t-centralen, måste säga att jag fick väldigt bra hjälp av Swebus!


När jag kom hem igår fick jag ett sms av Rutan där hon konstaterade hur konstigt det kändes att vara hemma igen. Hon har ju bara varit borta från Halmstad en helg. Själv vänjer jag mig efter 10 minuter. Det är så skönt att kunna snurra med öppna armar utan att välta ner något! En konstant fylld frys är inte heller helt fel! Fick slänga massa gamla saker i mitt kylskåp som jag inte vågat lukta på innan vi åkte hem. Blä.


Imorgon är det julafton och jag är som vanligt väldigt taggad! Vi firar ganska litet med bara familjen plus mormor och särbo. Vi klädde granen idag och det är nästan det roligaste med hela julen - förutom att få och ge julklappar såklart!

mycket att bära på till bussen! julskyltningen på NK i stockholm!!

vår julgran!
God Jul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback