Nyheter i lägenheten och julstämning

Nu kära läsare har det hänt grejer på Nyhemsgatan. En del av er har frågat om hur det går med min lilla lägenhet och alla hyllor och grejer som måste borras upp på mina stenväggar!


Igår så fick jag äntligen hjälp. Det var ingen mindre än Emmas pappa som fick dela med sig av sina snickarkunskaper och borra så att hela huset skakade (det hördes till och med på första våningen att vi borrade i min lägenhet på tredje våningen). De två lack( ikea namnet) hyllorna fick äntligen komma upp, samt att jag flyttade på min nyinköpta lampa. Jag fixade även en förlängningssladd till min julstjärna från GeKås så att även jag fick lite julmys.


Senare på kvällen blev det julbak. Jag har inte bakat saffransbröd sen jag var i mellanstadieåldern så nu tyckte jag att det var dags, och efter en tids surfande på olika recept sidor hittade jag det ultimata receptet. Men, snacka om att tog lång tid! Efter att man gjort degen skulle den jäsa i 60 minuter, därefter skulle den knådas och bli lussekatter för att sedan jäsa i ytterligare 45 minuter. Detta resulterade i att lussekatterna inte var klara förens vid 11-tiden på kvällen. Men det var absolut värt det! För idag kan jag bjuda rapportgruppen på färska gigantiska lussekatter (som sagt, det ska jäsas en hel del!).

hylla 1hylla 2lampan är på rätt plats!nya julstjärnanlussebullar!! gah!

Nu är det tillbaka till rapportskrivandet! Hoppas ni hade en trevlig andra advent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback