Båstad

Nu kan jag berätta om min helt fantastiska och avslappnade helg, som spenderades i Båstad, närmare bestämt på hotell Skansen. Hotell Skansen låg jättefint vid hamnen och var i toppskick! De har verkligen lyckats med att locka kunder, trots att det är höst! Detta gjorde dem genom sin finfina spa- anläggning och klasser i yoga, meditation och qi gong (?).


Vi började vår vistelse med ett pass stretching och meditation. Därefter var jag tvungen att ta en liten förmiddaslur eftersom det ändå blev ganska sent kvällen innan. Men jag kände mig piggare till lunchen - som var helt fantastisk! (speciellt efter 2 veckors detox). Åt viltwallenbergare med potatispuré, kantarellsås och rårörda lingon - muuums!


Resten av vistelsen (som var en övernattning) gick i avslappnings och matens tecken, (se bilderna, jag var noga med att dokumentera!). Båstad är i alla fall en stad som jag starkt rekommenderar. Jättemysigt och gullig stad även på vintern. Även om den inte direkt sprudlade av liv, som den gör på sommaren, är den definitivt värd ett besök.

båstadförrätt - hummersoppahuvudrätt - anka!efterrätt - vit chokladsganache med blåbärssorbé

Jag insåg verkligen hur mysigt det är att vara på hotell. Även om det bara var en natt var sängarna fantastiska och frukosten underbar. Det är skönt att slippa tänka på att "hm, jag är sugen på ägg och bacon till frukost, meeen då blir det ju så mycket disk...banga" . Jag tyckte även att det var skönt att byta miljö och ha lite mer utrymme. Blev ju lite fast mellan nyhem och stadsbiblioteket under de två veckorna innan tentorna, och min weekend till Båstad var ett skönt sätt att spräcka bubblan.


relaaxnice viewHUGO!

Självklart var det kul att träffa min mamma och syster också! Ska åka hem till Stockholm nästa helg och ser fram emot det lite mera nu. Jag har också gått och blivit med hund. Fram till nästa vecka bor vår hund Hugo med mig! Han är 7 år gammal och en Norsk Lundehund (se bild). Hoppas att ni också har spräckt tentabubblan!


Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Lillasyrran

Gah, Hugos säng ser bara så extreeeemt skön ut!

2008-11-08 @ 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback