Düsseldorf

Halo!


Nu är jag tillbaka igen efter fem intensiva dagar i Tyskland och Belgien. Vill verkligen berätta om alla mina äventyr, så det får bli tre inlägg, en för varje stad!


Resan till Göteborg och Göteborg City Airport (där Ryaniar flyger ifrån, är också kallad för Säve flygplats) gick väldigt smidigt. Bussen från Nils Ericsson terminalen till flygplatsen gick 10 minuter efter att jag rullat in från Halmstad, så det var perfekt! Tog bara 25 med bussen dit också, kostade 60 kronor och det va de la värt!


Göteborg City airport måste ändå vara en av de minsta flygplatser jag någonsin varit på! Eftersom jag ville vara i tid (och eftersom det ofta blir komplikationer) så tog jag det tidigare alternativet när jag åkte till flygplatsen. Tiden jag kunde ha spenderat i sängen fick jag spendera på en väldigt tråkig flygplats med en liten kiosk och en taxfree lika stor som min lägenhet (läs mini!!).


Flygresan tog bara en timme och 10 minuter och jag hann sova lite på flyget. Väl framme ringde min kompis och sa att han åkt till fel flygplats! (han hade kommit till Düsseldorf tidigare under dagen och tänkte möta mig). Inga problem, dagens första utmaning - ta sig till Düsseldorf city! Vilket var relativt lätt. Tog en buss som tog en timme och 45 minuter och vips så var jag framme!


Vi bodde på hotell AltDüsseldorf som var ett billigt och enkelt hotell med tunna väggar (tunna väggar är ett genomgående ledord för min resa när det gäller boende). Hann inte mer än att dumpa grejerna förens vi var ut på stan och kollade in alla små julmarknader. Allt var verkligen väldigt pittoreskt och sagoliknande. Massa tända ljus och tysk "glögg" och andra godsaker fanns överallt. En hel del glada engelsmän med....


Dagen efter ville vi se Düsseldorf i dagsljus, och jag var speciellt sugen på de arkitektritade husen som jag sett på en affisch  dagen innan. Sagt och gjort. De roliga husen fanns nere vid hamnen och var jättehäftiga (lägger upp bilder snart!). Tyvärr var vädret sämre. Vid tolv-tiden hoppade vi in i bilen och styrde kosan mot Belgien!
cool arkitektur i Düsseldorf!julmarknadmer coola hus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback