Stockholm - second time around.

I helgen var det dags för mig att Hugo att åka hem till Stockholm. Jag har inte varit hemma sedan början av oktober (!). Det har inte känts som så länge förens jag tänkte på det. Samtidigt har ju jag flugit och flängt runtom en hel del sedan förra gången jag var i Stockholm.


Var en ny upplevelse att resa med hund. Jag som egentligen hatar att resa ensam ( man känner sig alltid lite klumpig när man har tusen tunga saker att bära och ingen som kan hjälpa en - om man inte ber om det...) fick en ännu tuffare utmaning med en liten hund under armen. Hugo är inte världens mest dresserade vovve om man säger så, han har hög integritet brukar vi säga.


Resan gick i alla fall rätt så smärtfritt och Hugo kunde tillsist slappna av i djuravdelningen på X2000 (efter att han hälsat på alla de andra 5 hundarna (!!) ). Kom hem mitt i natten så endast sängen var på agendan den torsdagen. På fredagen var det riktigt dåligt väder och jag kände mig ganska så sur på mig själv att jag inte tagit körkort än. Det är inte kul att cykla i spöregn.


På kvällen hade en av mina bästa kompisar Nathalie födelsedagsmingel i hennes lägenhet på gärdet. Var riktigt kul att träffa alla bästa kompisarna igen! Kvällen slutade på min absoluta favoritklubb Berns. I källaren, där jag träffade upp ytterligare några kompisar.


Eftersom jag kom hem väldigt sent på fredag natt var lördagen en kort och seg dag. Gick mest runt och inspekterade egendomen och mina familjemedlemmars garderober. Hittade lite nyheter här och där. På kvällen kom min bästa kompis Theo hem till mig, vi delade på en flaska vin kollade på Style by Mats på 1000apor.se (rekommenderar) och pratade om livet. Sedan drog vi in till stan och hängde på Knast, för att sedan vänta i Spy Bar kön, för att sedan hamna på Berns igen.


Söndag och hela släkten (typ), var hemma hos oss på brunch. Svullade som en utsvulten och fick senaste skvallret om vad som hänt i släkten.


Måndag var två timmars intensiv shopping på stan och sedan tåget tillbaka till Halmstad. En intensiv helg!!
hugo på x2000mina presenterstureplan by night!maaat!sthlm!!
peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback