En helg i Linköping!

Har jag sagt att jag gillar att resa?

Efter resan till Amsterdam gjorde jag en kort visit i Halmstad, för att sedan på torsdagen ta tåget till Linköping. Även där blev det lite trubbel med min resa, men det är inte ens värt att gå in på. Läget är så att detta år flyttade en stor del av min vänskapskrets till Linköping för att börja studera. Just denna helg hade vi någon slags av reunion med hela mitt "gäng" från Stockholm. På fredagen var som flest, cirka 13 personer tror jag bestämt. Det var verkligen jätteroligt att träffa alla mina kompisar igen!


Det ända som var lite synd var att jag missade Mfp2:ornas Army-gasque för oss ettor. Hoppas på att få ta igen på vår tack-gasque till tvåorna som vi ska fixa inom en snar framtid. Dock tror jag inte att det blir förens efter tentorna i slutet av oktober. Tenta febern har definitivt börjat drabba klassen mer och mer, och många sticker till biblioteket och pluggar i grupp. Dessutom har vi en inlämning nästa vecka. Själv ligger jag inte så jättebra till pluggmässigt. Har som sagt blivit mest roliga saker som har hänt de två senaste veckorna så då har inte plugget blivit prioritet nummer ett direkt.


Detta ska det däremot bli ändring på! Både jag och Rutan har startat något av en "detox" de kommande två veckorna. Detta innebär inget godis eller onyttigheter, begränsat intag av alkohol och frekventa besök på sats! Är riktigt taggad på att bli av med mitt sockerberoende. Jag vet ju att jag mår så himla mycket bättre av att "leva hälsosamt" , men på något konstigt sätt så är det svårt att hålla sig borta från det goda.


Wish us luck!


påväg i linkanfest på flamman

/emilie


Kommentarer
Postat av: Dennis Andersson

Hey!



Grymm blogg!

, ska börja om ett år på hh, så det är jäkligt skönt att läsa lite om studentlivet från en actual living human being! ;D



Keep on girl! =D

2008-10-14 @ 11:38:33
Postat av: ida

är det bra i halmstad? har mina funderingar på att börja läsa där när min tid är inne :)

Postat av: Tapio

Det finns många fördelar med att plugga här. Det ligger på västkusten, det är precis lagom stort för att inte splittras upp på massa olika campus vilket gör att vi har en riktigt stor kårpub. Dessutom har du ju studiebiten. Det kan vara svårt att svara om man inte vet vad du ska plugga men kolla in http://www.hh.se/utbildning/villblistudent.245.html så kan du läsa om olika program och även studenters berättelser om deras studietid.



Lycka till och välkommen hit!

2008-10-14 @ 23:06:39
Postat av: Emilie

tack dennis! skönt att höra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback