min första tenta

Igår skrev jag min första tenta någonsin! 7,5 högskolepoäng i E-handel och Internetmarknadsföring stod på spel. Måste säga att de skiljer sig en hel del från gymnasieproven. Det är typ som att på fem mvg-frågor istället för en. Man fick inte ha pennskrin, var tvungen att visa kårleg och vanligt leg för att få skriva och man var tvungen att skriva upp namn och tid när man gick på toaletten. Men allt är ju ganska så logiskt när man tänker efter.


Måste säga att under måndagen och söndagen fick jag några små ångestattacker. Bara lite som ett slag i magen och rösten i huvudet som sa "Emilie, imorgon har du din första tenta!! Du vet inte vad för frågor som kommer komma och du kommer sitta i x antal timmar och bara skriva!" Gah!


Jag gick i alla fall upp i tid och kollade igenom mina anteckningar en sista gång. Tentan var i R-huset. Vi skrev tillsammans med någon annan klass och vi satt i långa längor. Någon i klassen hade glömt att anmäla sig till tentan (också en skillnad från gymnasiet) och stod frustrerad utanför. Om man inte anmält sig måste man vara på plats 30 minuter innan och hoppas på att det finns en ledig plats. Det fanns det igår.


När jag fick frågorna blev jag ändå ganska lättad, jag kände att jag visste vad Christer sökte, det ända som var jobbigt var att det var väldigt mycket som skulle bakas in i svaren så det blev mycket extra tänk och mycket skrivandet. Fast jag tog det ändå ganska lugnt. Var länge sen jag skrev så mycket för hand!


Efter tre timmar och 50 minuter var jag äntligen klar. Otroligt lättad, men ändå lite skraj inför fredagen. För då blir det en riktig rysare!


Kommentarer
Postat av: bloggläsaren klas

Hur tror du att det gick? det är bekvämare med hemtenta, då slipper man anmäla sig innan... lycka till på fredag! vad blir det för utklädnad på kåren ikväll för din del?

2008-10-29 @ 14:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback