Scope = räckvidd, bredda

Plugget blir mer och mer intensivt. Eftersom jag är mer snabb och slarvig än noggrann och långsam, tär de långa pluggsessionerna på mig. Jag vill bara bli klar, bara kunna allt. Så funkar det ju inte. Känner ändå att jag är rätt så föreberedd inför E-handel och internetmarknadsförings tentan på tisdag. Är ändå bara fem stora begrepp som man måste ha koll på, resten kan man kolla i boken - för den får man ha med. Ett sådant prov har jag inte haft sedan sexan, i historia, jag kommer ihåg det för att jag fick bäst resultat i klassen - Thoose were the days!


Idag testade jag och Rutan på att plugga i stadsbiblioteket. Eftersom större delen av klassen i princip vallfärdat dit de senaste veckorna kände vi att det var dags att ge bibblan en chans. Halmstad stadsbibliotek är relativt nybyggt och ligger precis vid Nissan. Så om man är tidig och har tur kan man få riktigt fin utsikt, när man inte har näsan i böckerna det vill säga.

Hur gick de då? Jorå, bibblan är nog att rekommendera, det finns ju inte lika mycket distraktion som det finns i hemmets vilda vrå. En annan fördel är att hela min klass pluggar där, så man kan alltid gå och fråga någon om man fastnat eller vill ha ett nytt perspektiv, DOCK, finns det en stor chans att man hamnar lite väl länge vid ett bord och börjar snacka skit. Lite som dedär killarna som påstår att de gymmar 5 dagar i veckan, men alla vet att egentligen står de hälften av tiden och skvallrar med sina kompisar. Så det får man se upp för.


Jag och Rutan orkade i 4,5 timmar. Som sagt så tröttnar jag snabbt, och kan inte ta in mycket mer än det jag gör på den tiden. Eftersom vi inte varit på stan (förutom vid utgång) på evigheter tog vi en sväng till min favoritaffär Claes Ohlson, och sen köpte jag strumpor på Lindex. För att få lite extra plugg energi (och en del av detoxen) så tog vi ett BodyCombat pass på sats vid halv 7 tiden. Taggat som vanligt. För er som undrar så går detoxen fantastiskt, jag och Rutan är inte ens sugna på godis och onyttigheter längre (!! ). De svullna magarna börjar också se sina sista dagar.


Viva la vida!

flitens lampa lyste i bibblan!

PS. Gissa vem som ska pryda Högskolan i Halmstads utbildningskatalogs omslag?! ;)


Kommentarer
Postat av: Bloggläsaren Klas

stadsbiblan är mysig att plugga på... picassoparken på sommarn ännu mysigare... hur går det med lägenheten? har du fått upp hyllorna o börjar den komma iordning? gissar att du ska upp på omslaget... klassiskt med en stockholmare på omslaget... dock farligt med tentor... man blir lätt godissugen...

2008-10-24 @ 00:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback