Plugg!

Nu i början av det nya livet i Halmstad är det lätt att fokusera på allt annat än just den anledning varför jag är här, nämligen skolan!


Vi har det ganska lugnt just nu och läser de "roligaste" kurserna och lärarna tar det lite lugnare när det granskar våra inlämningar, eftersom många, precis som jag aldrig har läst på högskola förut.  Nu har vi i alla fall fått två inlämningsuppgifter, en i marknadsföring och en i E-handel och Internetmarknadsföring. Igår läste jag för första gången i Principles of Marketing av marknadsföringsgurun Philip Kotler. Läste alla sammanfattningarna av de kapitel som vi gått igenom. Kändes helt okej faktiskt. Kände igen allt som vi har pratat om på föreläsningarna och engelskan gick överraskande bra. Visst, vissa ord fick man slå upp, men andra förstod man genom resten av texten. Skönt ändå att vi fick svenska lärare på båda kurserna och att tentorna därmed är på svenska.


I fredags tog jag det som sagt lugnt, och en stor del av klassen samlades på Mårtenssons i stan för lite after work, eller i vårt fall after school. Där kan man för endas 40 spänn äta en buffé bestående av lite olika pastarätter, sallad, bröd och frukt! Absolut värt ett besök! Är väl meningen att man ska köpa något att dricka till för att få in pengarna, men om man druckit tillräckligt innan så kan man klara sig på ynka 40 kronor.


På lördagen gick jag och Rutan, plus några till tjejer i klassen på yoga på Sats. Gick på de i somras och har verkligen lärt mig att uppskatta lugnet som infinner sig efter ett pass. Dessutom får man en rejäl träningsvärk på ställen man inte trodde man hade muskler!

Efter några timmars återhämtning begav vi oss till Halmstad teater där vi tittade på Halmstad spexet. Har aldrig varit på något liknande förut, men man kunde i alla fall ropa omstart i princip när som helst under spexets gång och då fick man se något nytt! Mycket duktiga var de! Kvällen fortsatte med en lite mindre lyckad kväll på stan...men man måste ju smaka på de sura för att uppskatta de söta?


spexigt värre!

/emilie


Kommentarer
Postat av: Anna

kan du inte lägga upp en bild på hur din lägenhet ser ut nu också?

2008-09-26 @ 17:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback