En helg i Göteborg

Eftersom vi inte hade några föreläsningar vecka 16, så passade jag på att träffa två av mina bästa kompisar Nathalie och Julia när de kom till Göteborg för att göra stan och träffa gamla vänner.


Vi bodde hemma hos Lovisa, en gammal vän till Julia och Nathalie i Örgryte(och som pluggade tekniskt basår i Halmstad, för att senare börja Utvecklingsingenjörsprogrammet till höst), det var verkligen jättesnällt av Lovisas familj att låta mig bo där med, trots att de aldrig träffat mig. Vi alla bodde på källarplan, jag sov i familjens biorum - med över 600 dvd-filmer!


Vi kom sent på eftermiddagen, så ganska direkt efter vi kommit till vårt hem för helgen fixade vi oss och åt middag med Lovisas familj. För att sedan bege oss till ett studentområde nära Chalmers för förfest. Studentlägenheterna som vi förfestade i var riktigt fräscha, påminde om Bolmens ungefär. Killarna vi var hos var verkligen jättetrevliga, och vi drog inte därifrån förens runt 12- snåret. Vi röjde på Lounge(s) på avenyn. Jag hade verkligen jättekul! Var rätt så länge sen jag var ute och festade. Mycket folk och cool inredning gjorde det hela till en riktig höjdarkväll.


På lördagen mådde vi som vi förtjänade, men de stoppade oss inte ifrån att göra stan. Solen sken och vi strosade runt kring centrala Göteborg. Göteborg är ju för många som pluggar på Högskolan i Halmstad en naturlig fortsättning, både för plugg och jobb. Så jag jobbar på att lära känna staden bättre, och jag tror att det kan vara något för mig. Tillslut dog vi nästan av hunger och satte oss på ett pizza/kebabhak i solen, jag käkade en hel kebabpizza själv! (vilket är min första gång, bra eller dåligt..). Då insåg jag att jag hade glömt mitt kort och leg i min partyväska och inte kunde shoppa något, lite tråkigt, men lika bra.


Kvällen spenderades på Barsidan. Som från början var tomt, men sedan fylldes på med bl.a några mfp:are, våra nyfunna vänner från gårdagen och min kompis Sandra som numera huserar i Götet. När vi väl sedan skulle dra vidare, gick det inte lika bra som på fredagen, nekade på Push och Lougne(s) kom vi tillsist in på Park Lane. Som man har hört ska vara grymt, men just denna lördag kl 3 på morgonen var kasst. Så vi tog en taxi hem och la oss.


Söndag tog jag mig själv in till stan för att träffa några gamla kompisar. Vi fikade på Café con leche, vilket var ett jättetrevligt och billigt ställe nära Oscar Fredrikskyrkan. Vi fortsatte med en lång promenad i Slottsparken, såg lite djur och på den fina utsikten. Ett perfekt slut på en jättekul helg i Göteborg - I'll be back!

avenyyn


Kommentarer
Postat av: Tapio

Du menar möjligtvis inte Slottskogen? :) Gött å höra att du hälsat på det kära Götet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback