Flying high

Ännu en väldigt varm dag i Halmstad. Idag har vi haft mikroekonomi hela dagen. Gah, jag känner att jag verkligen skulle fortsatt gå på extra matten för ekonomer som jag började med i höstas. Mikroekonomi handlar mycket om att rita upp diagram och lösa funktioner och allt som man höll på med i matte C. Mikroekonomi är egentligen ett rätt flummigt ämne, man lär sig olika formler för att räkna ut bland annat människors köpbeteende. Återigen, man tror att man är unik och komplicerad, men egentligen tänker och beter sig man på samma sätt som alla andra människor, vilket antiklimax.


Hann även med ett Bodycombat pass på Sats. Tyvärr var det en av de ledare jag tycker mindre om. Hon har en alldeles för militant och skrikig ledar stil. Inte för att jag blir rädd, men jag tycker ju att träning ska vara kul och att en ledare ska ge beröm och peppa sina deltagare. Nåja, veckans motion är i alla fall klar.


Imorgon ska jag som sagt testa att åka stand-by hem till Stockholm. Jag kommer senare rapportera hur pass smidigt det egentligen är. Det största problemet är egentligen att Arlanda ligger så långt utanför Stockholm. Även om jag bor norr om Stockholm finns det ingen bra kommunikation från Arlanda till norrort, utan jag måste åka in till stan för att sedan åka ut igen, i-lands problem eller vad?


I helgen är det ju valborg, och från början hade jag tänkt följa med några kompisar upp till Uppsala för lite äkta studentfirande. Det visade sig dock vara en relativt dyr historia, så jag skippade den kostnaden, senare fick jag även höra att gästleggen var slut. Så nu jag har kompisar att fira med - yes!

mfp grill


Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback